onsdag 3 augusti 2011

Upp och ner.

I söndags när jag red hade jag en lite ovillig häst som inte fullt lyssnade, men i måndags var han guld!
Jobbade med lite allt möjligt, bakdelsvändningar, "låtsas"öppnor, mellantrav, samla upp traven och tänka trav på stället, galoppfattningar, och allt gick bara strålande.
Riktigt trevligt pass där jag mest bara berömde hela tiden känns det som.

Igår var det dags för uteritt, och han var inte alls med mig, kroppsdelarna var allt annat än på plats, rumpan till vänster och hö bogen till höger och jag fick verkligen inte alls tag i det!
Han blev hyper och det kändes som att vi gått tillbaka i tiden med några månader, kändes inte alls roligt.
Eller ok, jag kanske överdrev lite men han gick inte så bra som han kan göra ute.
Bestämde mig för att få igenom det jag ville sen när vi kommit tillbaka, så in på ridbanan, hitta skritten, bakdelsvändningar, öppna, allt funkade bara, jättetrevliga fattningar.
Förstår verkligen inte alls vad som var problemet när vi var ute, för vi hade verkligen inget problem när vi var på banan.

Idag ska jag in till stan en sväng och leta en flugluva till Okuma, en med öron, han har blivit rejält biten i ena örat så jag måste iaf prova en flugluva, se vad han säger om de i dagsläget.

1 kommentar:

  1. De kan inte ha och göra med att han har träningsvärk nu när ni har kommit så bra igång med träningen, kan ju va nya muskler som ska arbeta som han inte är jätte stark i :)

    sv. Både du och Matilda här rätt, jag kör på och ser hur de går helt enkelt :)

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.