söndag 28 augusti 2011

Pinsamt!

Efter att ha slöat mig igenom en hel helg var det dags för träning med fokus på fattningar, jag vill gärna ha ordning på dom.
Nu är ju inte problemet att han tar fel (ta i trä) längre utan att han slår sig fri.
Men det är helt klart jobbigt både för häst och ryttare att bryta en så djup vana, samt att göra en korrekt fattning är bet jobbigare för honom än den enkla slåsigfri-varianten han gillar.
Det är mkt att hålla reda på för mig men jag tror jag har rätt verktyg nu så den här veckan blir det att hårdträna fattningar samt underhålla den fina skritt vi hittat tillbaka till.

Iaf, just när jag kommit hem och andats ut så ser jag på fb en kommentar om dressyrmötet som skulle vara ikv, just då för att vara exakt.
Shiiiet! Jag var helt övertygad om att det skulle vara till veckan, men så var det ju inte.
Fy på mig!

1 kommentar:

  1. Jo det är fruktansvärt. Tragiskt att en så fin häst med så stor vilja och potential ska förstöras bara sådär. Men huvudsaken är att han mår bra, tills dess lullar vi runt i skogen tillsammans. Skulle inte jag kunna få låna din finka i helgen? SNÄLLA, ska på NH kurs på sörgården. Hörde om KC föresten, vad var det som hade hänt? :/

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.