söndag 21 augusti 2011

Under veckan.

Så har det blivit skritt under måndagen, välbehövlig vila på tisdagen samt en mysig skrittur ut i skogen under onsdagen.
På torsdagen var det dags för veterinärbesök. Ni som känner mig vet att jag är ganska nojjig när det gäller hästarna, och Okuma har ju varit ofräsch i början av sommaren och jag har tyckt att han har känts lite annars samt lite tjock i bakbenen.
Eftersom den vet jag alltid åker till har haft semester så har han fått vila runt 1½ vecka, och Prisse har åxå varit lite "tjock" i bakbenen men jag har inte känt något konstigt.
Samt att vi har faktiskt lagt om träningen ganska ordentligt så jag kände att det var dags för en koll.

Fick hjälp av Madde (tack!) som ställde upp och körde Okuma, vi hade fått låna en Värmlandsvagn (en som är grön både insidan och utsida). Den var inte alls uppskattad av herrn!
Han levde rövare duktigt i transporten och var alldeles löddrig när vi kom fram!
Prisse skötte sig bra och betedde sig klockrent när vi var hos vet. Vilket man inte kan säga om Okumas beteende.

Hursomhelst, jag förklarade min oro att det skulle ha kommit tillbaka, han klämde och kände och jag sprang och fick sen till svar att han kändes/såg och rörde sig för jäkla fint.

Dags för Prisses tur och samma sak där, både vet och assistenten tyckte att Prisse hade blivit mkt finare än sist. Mkt mer muskler och rör sig trevligare.

Så det kändes himla skönt att kunna andas ut och släppa oron.

När det var dags att åka hem så fick Okuma plegg för att vara hanterbar och hemresan gick mkt bättre.
Han hade bara stökat en gång och det var när dom blev stående i en korsning lite väl länge.
Det beteendet är inte alls konstigt för att vara han då han väldigt lätt blir uttråkad.

Under kvällen så red jag igenom Prisse på banan. Funkade rätt ok.
Under fredagen så blev det ett till pass på banan för att checka av inför lördagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.