söndag 21 augusti 2011

Sikeå.

I lördags var vi iväg till Sikeå för att tävla igen, samma klasser som Lycksele.
LC:2 och LB:1.

Väl framme och när jag skulle startanmäla både mig själv och laget, så fick jag till svar att det inte blir någon lagomgång i Div3. Anledningen var för få lag anmälda!
Kändes otroligt tråkigt då vi faktiskt skulle ha fått ihop ett lag till alla omgångar.

Hade räknat för att få till en framridning på runt 30 min och tiden flög iväg, jag kände mig inte helt nöjd när det var våran tur.
Kändes inte alls bra, han hade gått emot mig i varenda övergång och skritten har vi fortf problem med. Måste jobba vidare där.
För att få till bättre övergångar så han inte smyger iväg in i trav efter skritten, jag vill ha tydligare övergångar!
Procenten vet jag inte ens om jag vill skriva :O , men det räckte iaf till en 3:dje placering.

Till nästa klass så red jag fram lite längre än vanligt och himmel alltså, framridningar är inte våran grej! Prisse var duktigt vild och stod en hel del på bakbenen och höger galoppen fanns inte med på världskartan ens. Skritten funkade någotsånär när man hade skrittat en stund men traven, det var antingen tripp på stället eller så rann han bara iväg framåt.

Väl inne på banan så tänkte jag på att rida bättre vägar än i Lycksele samt att ha ett lite lägre tempo.
Och det funkade! Skritten fick vi lite taktmissar i och galoppfattningarna slog han sig rejält fri i, mellantraven som var i princip enda saken jag hade varit nöjd med på framridningen funkade inte, han blev hög och spänd.

Men jag är ändå nöjd med andra klassen, han skötte sig helt ok och det bästa var nog att vi fick faktiskt högre procent i den klassen även om det var ytterst lite så är jag glad över att det inte var, som det varit tidigare, skillnad med flera procent lägre än den första klassen.

Bjuder på filmen från LB:1an

1 kommentar:

  1. Bra Hanna! Nu börjar det hända grejer!! :) Bara fattningarna som "förstörde" flytet. Jättekul!

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.