söndag 21 augusti 2011

Bättre sent än aldrig

För en vecka sen var vi iväg till Lycksele och tävlade.
Rätt mysig liten tävling som var alldeles utmärkt för oss, visserligen en bit att åka men jag åker gärna dit igen.

Vi kom dit näst först och när vi precis ställt in Prisse i spiltan (han är van att stå i spilta) så började det droppa in hästar och folk och Prisse blev bara mer och mer uppjagad, han stod och skrek och sparkade(?!) samt försökte vända sig, spiltan var rätt bred och Prisse är väldigt smidig av sig.
Så jag var mer orolig för honom än att tävla faktiskt.

Efter en stund så blev det bättre och med vissa avledande manövrar (klia magen och svansen) så lyckades Matilda få till helt OK knoppar, jag hade aldrig lyckats eftersom Prisse inte direkt var stillsam.

Red fram ca 30 min och Prisse var mer vild än tam tror jag. Det började med att han var himla spänd och kunde knappt skritta, sen slappnade han av lite och jag kunde försöka rida fram, helt plötsligt blev han livrädd för allt och inget, en häst som kom gallopperandes var livsfarlig, transporterna som var på sidan av banan var livsfarliga, han hoppade och studsade och en gång satt jag faktiskt rätt löst.
Hade inställningen att bara göra så gott jag kan när jag väl skulle in på banan.
Och det gjorde jag, 63,21% som räckte till en 2:a placering.

Till nästa klass hade jag rätt dåligt med ork, måste verkligen komma ihåg att äta nåt mellan klasserna.
Hade lite för högt tempo samt slarvade duktigt med vägarna och skritten hade vi helt tappat bort. 56,9% fick vi i LB:1an.


1 kommentar:

  1. sv: haha, jag vet inte. Jag låg på hennes rygg och så skulle jag sätta mig upp igen typ. ;p

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.