fredag 29 januari 2010

Snöskottning

I onsdags så var det ett riktigt oväder, hästarna fick vara ute ca 2 timmar under fm sen fick dom gå in, dels för att vädret var riktigt hemskt och sen skulle jag och Lisa in till stan.
Gillar inte att lämna dem ute när ingen är hemma och det är ruggväder.

Vi for iaf runt på alla stans hästaffärer och försökte beta av listan med "måsten".
Lyckades väl sisådär.

Igår var det visserligen fint väder men såna otroliga mängder snö det kommit bara under ett dygn!
Jag tillbringade en lång stund med att först skotta så jag skulle kunna öppna stalldörren, sen skotta nere vid hagarna så att dom iaf kunde gå in i hagarna och det inte var en hög snövägg.
Danne tillbringade flera timmar på morgonen innan han for på jobbet med att styra bort en del snö annars hade jag aldrig ens fått ut hästarna eller kunnat ta dom ner till hagen.
Sen på kvällen fortsatte skottningen ända fram tills hästarna fick komma in vid 23.30 tiden.

Jag är mör i kroppen idag.













Det är inte lätt att vara en liten dvärgget när det kommit en massa snö :)

3 kommentarer:

  1. Åh vad söta bilder på djuren i all snö!
    Men ursch så jobbigt det är att skotta. Jag körde fast 3 gånger och sen dagen efter även på morgonen. Morr vad arg man var då. Suck.
    Nu ska jag iväg till stallet, wiiihoo! :D

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.