fredag 22 januari 2010

Hårigt värre.

Igår klipptes Okuma, han hade riktigt lurvpäls.
Som han vänligt skänkte till mig, så igår gick jag och spottade / nös hår.
Tur det finns dusch iaf.

Han fick även trava lite lätt igår, han skötte sig faktiskt fint, blev lite stark i höger varv men inte alls så farligt som det kunde vara förut.

Prisse var lite piggelin och jag funderar på om vi ska ut och busa i snön, dock känns det lite vanskligt eftersom jag inte har någon sadel, men det hade helt klart varit kul :)

Imorgon blir det dressyrträning, barbacka med Prisse.
Mkt nyttigt, undra om vi ska matcha i marinblått eller svart, svart är rätt fint på en vit häst.

Var även och hämtade två hösilagebalar dom är av jättefin kvalité.
Jag ska hålla koll på hur länge 1 bal räcker så kan jag planera för hur många fler balar som behövs innan det blir för varmt för att ha hösilagebal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.