lördag 16 januari 2010

Seriedressyr

Idag var det alltså seriedressyren på surf, en klubbtävling dom har över varje vinter.
Serien rids i 4 omgångar under säsongen 2009/2010
I varje klass kommer placerade att utses enligt TR.
I serien räknas ekipagets tre bästa
omgångar ihop och placerade utses även där enligt TR.
Detta år rids det fyra olika serier för ponny respektive storhäst – LC, LB, LA kortbana och långbana.
Placerade i serietotalen utses när sista omgången är riden.

Red KC i LC:2 och här är en kort filmsnutt från den ritten.
(Skrev fel datum, är fortf inte van att skriva -10 istället för -09)




KC


Bild tagen av Matilda Nordström


Bild tagen av Evelina Pettersson

Prisse

Bild tagen av Evelina Pettersson

KC var spänd men skötte sig ändå bra med tanke på att det var så länge sen han var i den miljön.
Jag är nöjd med honom.
Just när vi red in på banan så ville han inte alls gå i närheten av domaren det var jätteläskigt tyckte han.
Men han litade på mig som sa att det inte alls var ett farligt monster som skulle äta upp honom :).

Med Prisse så red jag fram alldeles på tok för länge så det resulterade i att han blev jättetrött och personligen så tycker jag inte han gick bra en enda meter av programmet.
Men det är något jag som ryttare får ta på mig helt och hållet.
Nästa gång blir det en mkt kortare framridning och då hoppas jag att han är sitt fina jag igen :)

2 kommentarer:

  1. Ni skulle ha filmat båda ritterna! Och HELA ;D

    SvaraRadera
  2. Men HANNA!! Och inget säger du så jag kan komma och titta!!! Fyyy på dig, nästa gång vill jag komma och va hejjaklack! Eller hästskötare ;)
    Vad fina ni är! :) Synd att Prisse blev trött, men ibland blir ju inte allt som man tänkt sig..
    Roligt att det gick bra med KC. Ni är så snygga så!!!

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.