måndag 11 januari 2010

Busigt och magiskt!

I förrgår när jag red Prisse, så red jag barbacka på ridbanan.
Det var helt magiskt!
Han var så himla fin, mjuk och trevlig.
Ibland tror jag nästan att han kan läsa mina tankar då jag bara behöver tänka, tänka trav, tänka öppna, tänka sluta, tänka galopp.
Jag är verkligen jätteglad över att han är min.
Det är inte alltid lätt med en så känslig häst som Prisse, men jag skulle inte vilja vara utan honom!
Jag har lärt mig så otroligt mkt på dom här 1½ åren som jag har haft honom.
Han är verkligen något alldeles extra.
Jag är otroligt tacksam för att jag har Rebecka som tränare, som hjälpt oss väldigt mycket.

Igår så stod en härlig uteritt på schemat, vädret var helt perfekt, synd bara att alla skoterförare i krokarna tyckte samma sak.
Men det är bra psykträning och han gjorde inga dumheter, var bara lite spänd när dom hade sina backrace upp och ner för en backe alldeles intill vägen som jag red på.
Provade även att länga traven i omgångar och det lyssnade han riktigt bra på.
Tog en helmysig galopp uppför en backe åxå, han är så himla söt.
Han gjorde ett bocksprång i själva fattningen sen var det som att "okej nu har jag busat klart, nu jobbar vi igen".
Gjorde även två byten, första var oplanerat och mitt "fel", andra var planerat och över till svårare galoppen men det gick det med.

Efter den ridturen så red jag KC på banan, KC är kort och gott, MKT häst att rida.
Tog några höger fattningar och en vänsterfattning (han har lättare för vänster)
Det blev otroligt varmt så jag red i bara fleecetröja.
Han skötte sig bra, blev lite stark mot slutet men det är förståeligt eftersom han dels var peppad efter galoppen samt började bli trött.
Så samma sekund han slappnade av och travade avslappnat så blev det långa tyglar och många klappar.

Okuma skrittas fortf.

Nu ska jag ta och plugga in lite dressyrprogram, så att dom sitter sen ska jag rida :)

5 kommentarer:

  1. SV: Anki eller vad hon nu kallas som håller på här i Umeå :)

    SvaraRadera
  2. SV: Det har jag också varit ett bra tag men jag har börjat tycka att dem är ok. Men föredrar självklart lindor med fleece och elastiskt ;D

    Jasså? Kanske borde ha kollat på ridbyxor också :P Jo hon finns kvar, nej hon har typ ingan hemsida.. Men sök på google! :D

    BTW!
    Såg du att det var jag som vinkade åt dig igår när du promenerade med Prisse? :D

    SvaraRadera
  3. SV: Jasså och det säger du nu ;D Haha
    Alltså ursäkta min okunskap men vad är skillnaden på elastiskt och akryl? ^^

    Hon tar 750 för fyllning och 1050 för hel omstoppning :)

    SvaraRadera
  4. SV: haha okej jamen jag trodde att du kunde läsa mina tankar ;D

    SvaraRadera
  5. Visst ska du vara med på lördag? =) Med både prisse och KC? Jag är taggad!!

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.