onsdag 13 januari 2010

Surf och promenad med vovven

Var in till Surf idag med Prisse, gick väl sisådär, sadeln vill gärna glida fram lite nu när jag inte har något schabrak under.
Stundtals trevlig, stundtals spänd och stundtals busig.

Det var så himla tråkigt, jag var klar i ridhuset ungefär 16.15 när lektionerna skulle börja och innan det hade jag varit helst själv där, tilloch med när jag kom dit så var det inte en kotte i stallet! Ja en massa hästar men ingen människa!
Jättetråkigt!
Efter ridningen så tvättade jag Prisses svans och ben och använde såklart silverschampo, nu skimrar hans ben lite lätt i lila men det kommer att försvinna på någon dag så då kommer han att vara vit och fin.


Sen ikv har jag varit på promenad med min stora vovve KC vi gick drygt 50 min, blev en kortare runda än vad jag hade tänkt men fick inte med mig något sällskap och KC är inte så snacksalig.

Imorgon är det träning med KC på Surf och Prisse ska nog få skritta ut tror jag.

Måste leta fram min ryck-kam också den har fått fötter och sprungit iväg.
Något annat jag måste leta fram är spraymedlet för vita strumpor, måste pröva och se hur väl det funkar.

Nu sova imorgon är det en helt ny dag.

2 kommentarer:

  1. ush, hemskt att alla blir arbetslösa...
    jag är så glad att jag har fått mitt vikariat förlängt. finns ju inga jobb att söka!!

    SvaraRadera
  2. Men va, menar du att han inte är ett snacksaligt sällskap på era promenader?! Vicken en! :P

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.