torsdag 14 januari 2010

Vovven fick åka till Surf.

Idag var jag coh KC till Surf, red för Rebecka.
Det var första träningen för oss på ca 1½ år! Varför det var så länge sen kan jag nog inte riktigt svara på, det har varit mkt fokus på dom andra två och han har funkat rätt ok här hemma så.

Han var lite ängslig till en början, eftersom det var såpass länge sen blev det rätt basic saker, först skritt på volten, hitta takten och slappna av och spåra ordentligt, sen blev det att tänka lite sluta och det gick helt okej, sen över till trav samma sak där.
Sen fick Reb sitta upp och prova honom några minuter och han blev jättespänd och ynklig till en början sen blev det bättre, fick tips om hur jag ska jobba med honom och i dagsläget så accepterar han faktiskt att man använder benen mer, vilket gör att han jobbar ännu bättre och förhoppningsvis kommer han att bli riktigt jättefin om han fortsätter som han gjorde idag.
Men han är ju en ganska ängslig häst som verkligen behöver få känna sig riktigt duktig så det är bara att fortsätta jobba och försöka stärka honom både fysiskt och psykiskt så blir det nog bra till slut.

Känslan på slutet var iaf MKT trevlig.

Släppte honom lös i ridhuset efteråt och han följde mig vart jag än gick, stannade jag så stannade han sprang jag så travade han.
Jag som hade tänkt att han skulle få njuta av en härlig rullning tex :) .
Men han var för upptagen med att följa med mig.

Imorgon blir det en prommis för KC och ett lättare pass på banan med Prisse.

Idag fick Prisse en promenad även lite trav, och Okuma fick bli longerad, han fick även trava ca 5 min (2½min i varje varv).
Han var verkligen taggad och galet vilket övertramp den hästen har.

Nu ska jag sova och imorrn är det fullt upp igen.

3 kommentarer:

  1. SV: Har du märkt någon skillnad på honom sen du började med BOT täcket? Hur ofta använder du det? :)

    SvaraRadera
  2. SV: Ok, men har du märkt någon skillnad på honom?

    SvaraRadera
  3. Din vovve e mkt fin :]

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.