måndag 4 maj 2009

Pinsamt länge & ponnymamman Hanna

Pinsamt länge sen jag skrev nu, flåt... :S

Iaf, har nästan glömt bort allt vad som hänt så vi tar väl det jag kmr ihåg ;)

Valborg var trevligt och lugnt iaf, god mat och sen kika på brasan.

På lördan så var jag och Prisse in till surf för att vara med på tömkörningsträningen, Prisse skötte sig super! Riktigt galant, jag ska ta med han fler gånger helt klart. Sen så fick han bada åxå så han blev viit! Så söt så :)
Det första han gjorde när han komme hem va visserligen å rulla men ändå ;)

Idag (måndag) så var ET:n här igen, prisse ha fått ett nytt smeknamn, Grållen ;P han e ju itne grå.. han är ju viiit.. iaf nåsånär :]

Prisse njöt varje sekund precis som sist och han var så mkt mjukare och finare, inga problem alls. Kändes jätteskönt att höra.
KC(första gången för han) han var lite stel i höger sidan men efter beh så blev han en mjukis, han stod å sov medans han fick laserbehandlingen.
Okuma var åxå mkt mjukare än sist och var inte öm i ryggen längre och han skötte sig så otroligt mkt bättre än sist.. bremsade ändå när han satte nålarna bara för säkerhetsskull men han skötte sig finfint stod åxå å njöt när han fick laserbehandligen.

Jag råder verkligen folk att ta ut ET till sin/sina hästar, även om man itne tror det är något fel på hästen så är det guld värt.


Iaf igår så erbjöd jag mig att köra Sandra till klubbhoppningen i Vännäs nu på onsdag, lr det blev väl bestämt idag då jag skulle dubbelkolla så jag inte lovade för mkt och det gjorde jag inte, så på onsdag så är jag Ponnymamman Hanna ^^.
Ska bli kul att få ställa upp å hjälpa till, det är ju så himla kul att få ställa upp och hjälpa någon när människan blir så glad och så tacksam.
Har lite problem men folk som hela tiden frågar och tjatar om saker, men sån är verkligen inte Sandra, hon hade aldrig kommit på tanken att be om att få låna vare sig mig med bil lr bara min bil och det är väl en av anledningarna till varför jag erbjöd mig. Sen så tkr jag lite synd om henne då det inte blev någon tävling på Surfs lokala.

Nu funderar jag på att gå ut och ge hästarna kvällsmat och pussa på deras smånosar :]
Sen tror jag det blir duschen och ryggläge framför tvn, inte helt tokigt det heller, spec då man stått en hel dag å haft koll på hästarna :)

Btw, jag längtar så tills min grovtvättmaskin står installerad å klar i källarn så jag kan börja med mitt missbruk igen, jag är en tvättoman :O

What goes around, comes around.

5 kommentarer:

  1. Alltså Hanna, gulledu är vad jag tänker, haha! Jag är oändligt tacksam för att du ställer upp.

    SvaraRadera
  2. Oj vad snäll du är som ställer upp att köra henne. :)

    SvaraRadera
  3. Vad fina hästar du har! :)

    SvaraRadera
  4. sv: Ja, underbar bakning var det ju också ;-) Och hovslagargrejerna var ... kanske inte lika fantastiska men uppskattade!'

    Nja, den var ju dåligt filmad, därför så få bilder med. Man ser knappt ponnyn! Nej, jag tror inte det. Ska lyssna efter igen ;-)

    SvaraRadera
  5. hejsan =)

    ja, det heter det säkert, men jag var ganska nära ;P

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.