lördag 16 maj 2009

4 timmars sömn

Japp så länge får jag sova, om jag skulle somna exakt nu kl 00.00

Idag så har jag varit in till stan en snabbis, sen så åt jag middag, sen så var det hästar för fulla muggar ;) ovanligt ,njae.

Mockade först, sen for jag ut med Prisse, red svängen i skogen, första gången på massor av tid. Det var iaf i vintras innan det kom alldeles för mkt snö så man inte kudne rida där.
Han skötte sig superbra oäven där det var lite blött/sumpigt. Mkt bättre än dom två andra sku ha gjort så där blev jag allt lite impad, blev åxå impad av hans glädje å vighet, när jag skulle börja trava (skrittade nästan hela svängen förutom några minuter trav) då började han smyggallopera ¨när jag då tog en förhållning och bad om trav igen, då började han studsa på stället och sen hoppade han rätt upp och sen väääääärldens bocksprång med dom söta små öronen jättespetsade, man kan itne annat än flina för sig själv :)

Sen så skulle jag rida Okuma, å när jag kratsade hovarna på han så ser jag att han har lyckats igen! Han har alltså gjort skon vind! Det var bara att dra av den, rikta och slå på igen sen red jag på ridbanan, provade ett annat bett åxå, tredelat eggbett. Gick faktiskt rätt bra, han lyssnade väldigt bra på min sits idag, flyttade hononm enbart med att ändra vikten och tänka. Samt gjorde avbrott endast att för att jag stannade upp. Jag gillar när han är lydig ;) Skrittade av han över ängarna å jag höll på att få äta gräs när han blev livrädd för ett par f¨glar så han hoppade typ 1 meter rätt upp i luften.

Sen var det KC, han skrittade jag bara barbacka på ridbanan, han var snäll lite framåt, men snäll :)


Inatt är natten! Då sker det :O

Jag är räääääddd!

Imorn har vi ännu en till bil åxå :) känns najs, nu msåte jag bara ta E-kort sen kan jag köpa väääärldens hästtransport å haka på baki den ;)

Godnatt, måste powernappa lite innan jag ska kliva upp :)

1 kommentar:

  1. sv: Gud vad bra, då kan vi peppa varandra! Nej springa är råtrist, cykla är kul ;-)

    Jo det är sant, märkesgrejer. Men du brukar ändå inte behöva ha en kaka av smink i ansiktet. Haha jamen det låter bra!

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.