fredag 8 maj 2009

Ont i magen av nervositet

Har varit så nervös hela dagen idag och vankat av och an.

Kl 11 så kom pappa (som förövrigt är underbart snäll -pussa-) å då fikade vi lite och sen så mockade jag och vi kopplade transporterna och sen så tog jag in grabbarna och spolade Okumas o KCs ben sen tog jag bort broddarna fram på Okuma sen på med skydden och lasta, lastade KC först han gick direkt in, precis som en häst ska göra.. tvekade inte en enda sekund han är förjäkla snäll Kejsarn...
sen så lastade vi Okuma och han tjorvade i typ 1-2 minuter kankse.. lr om det kankse ens var 1 minut... fick visa bestämt att han sku in och då gick han in.

Sen så brände vi iväg mot staden och farbror veterinär.
Jag var helt övertygad om att vi sku va sena, tog oss inte iväg hemifrån förns 13.15 ungefär å hade tid kl 14.00 vi var iaf där vid 13.45 :O
iaf, lastade av och ställde in Okuma i besöksboxen och KC fick stå på gången.
Farbror vet var lite sen så vi började först vid 14.15 kanske, med KC.
men det gjorde inte så himla mkt, för grabbarna va lugna å snälla och Erika va där å såg en väldigt nervös Hanna.. :S

Iaf, vi började med KC som jag har haft lite dåliga aningar om.. han kände igenom honom och han var fräsch men han såg en knöl på hans högra framben(kcs högra framben är rätt knöligt, lr han har lite överben och jaa, höger fram är ju hans dåliga ben, med kass benställning osv...)
jag har ALDRIG lagt märke till jsut den där knölen, och jag känner ändå igenom alla grabbarna varje kväll efter benen är avspolade och dom ska nanna kudde... i det ögonblicket så kände jag mig verkligen som världens sämsta hästägare, det sa jag även till vet, han höll dock itne med utan sa att jag är nog en av dom mest nogranna hästägarna.. men det kändes hemskt!
Enligt Erika (förraägaren) så har han haft en knöl där ändå sen han var en liten pojke och gjorde illa sig, då fick han det andra överbenet åxå. Vi är dock lur på om den kan ha blivit större så vi ska in och röntga den under nästa vecka.
Han är inte halt iaf men han ska röntgas för å vara på säkra sidan.

Sen så var det Okumas tur och jaa jag berättade att han hade ju fått en galla på höger kota och jag var orolig för att han hade fått en inflammation i leden.
Han kände på gallan och sa att det var inget alls att oroa sig för och det är mest troligt för att underlaget är så kasst i dagsläget och det är nog rimligt, kände ändå att jag ville böja igenom honom.
Böjde honom och han var ren han med. Så det kändes jätteskönt.. Idag var faktiskt första gångne på väääldigt länge vi inte behövde ha brems på honom! Wihii... han har ju haft rätt bestämda åsikter om vad han tkr om att bli böjd och undersökt.. men idag va han så fin å snäll stod alldeles stilla, hade visserligen kort grimskaft men han stod still,

Hoppas bara det inte är nåt allvarlgit med KCs knöl... hoppas på att få en snabb röntgentid!

Eftersom jag är en svår matchoman måste jag bara lägga upp två bilder ^^ tog dom när vi hade kommit hem å lastat av.

Min bil med släp

Pappsens bil (visserligen inte mitt släp,
men det är blå dekaler på det ^^

Nu ska jag snart fläska tacos och sen sak jag motionera Prisse och pussa på dom andra två i massor!

Tack så otroligt mkt pappsen för att du ställde upp och gjorde det möjligt att kolla båda på samma gång! Både du å mamsen är guld värda!

Älskar min familj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.