måndag 25 maj 2009

Beställt nytt täcke

Japp idag skickade jag iväg en beställning på ett Back On Track täcke till Prisse fnisse. Har fått order om att hans rygg ska hållas varm, så tänkte han sku få ha bot täcket på nätterna och tillofrån tävling/träning.

Det blev ett sånt här


Tycker det verkade smartast med ett sånt täcke, det är ju inte alltför tjockt och blir det kallt så får man väl ev ha ett täcke på det.
1950 kr gick det på.
Nu är jag övervänt och vill ha hem det omgående :) Jag menar det var säkert 5 minuter sen jag beställde det :D


Imorse så var ET:n här igen och behandlade Prisse, han fick ju ett litet sår (skrapsår) på sitt högra bakben på förra hoppträningen, eftersom han är så känslig så svällde han upp lite (trots att jag var nogrann och tvättade/höll det rent). Med Jodomslag så blev det mkt bättre och nu är det fint, men iaf mest troligt så har han gått och spänt sig pga det lilla skrapsåret för han var mer spänd i höger sidan än i vänster. Nu är han mjukis igen iaf..

Igår så for jag ut i skogen och skrittade med Okuma, Prisse blev longerad lite lätt och KC promenerade jag med medans jag tomsnackade med Reb, dom hade visst haft en övninig på hoppträningen som hade varit perfa för oss.. men men det kommer väl fler ggr. Sen så kommer hon hit på fredag å då ska hon ge Okumas man en omgång.. Jag har försökt flera ggr att rycka den för att få han att se välvårdad ut men det lyckas fasen inte han har världens burr till man.. Sen blir det inte lättare när han verkligen hatar att få ryckt man.. -suckar- men han är soet.. :)
Idag och imorgon ska Prisse stå och det verkar ha skitit sig med sadeln då jag itne fått något mer svar av kvinnan som ska sälja den.. fan jag vill ju ha den, ska pröva ringa åt henne om jag inte får svar under dagen.

Bestämde mig igår att min bruna hoppsadel ska säljas, supersnygg och superskick verkligen!

Insett att jag itne behöver en sadel som inte passar.. lr den passar ju på Okuma och KC men eftersom dom itne ska hoppas mera, inte nå höjder/regelbundet iaf så då räcker det faktiskt om jag har kvar min svarta hoppsadel.. Jag måste ju införskaffa en ny hoppsadel åt Prisse åxå.. men först en dressyrsadel! Det är viktigast!


Nu ska jag äta lite, sen blire motion av grabbarna grus :)
Imorn blire förresten Sundsvall, vore ju najs om jag hittade det jag "behöver" där så jag slipper beställa från massa olika ställen.

Jag längtar efter tääääcket!

Kramkram

1 kommentar:

  1. Åh älskar den sadeln.. Hade gärna behållt min. Är det i den färgen (Tan)? Vad ska du ha för den?
    Jo förresten.. Fan vad billigt BOT-täcket var! Veeert.
    Jo en sak till, köp inte på avbetalning! Du kan nog hitta en du har råd med =) Snart är det ju bete ändå, å då behöver du den ju inte.

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.