tisdag 12 maj 2009

Helgen

I lördags var det tömkörningsträning å Prisse var guld! blev både skänkelvikningar å trav över bommar och galopp.. han jobbade på som bara den :)

I söndags så var vi till Luleå, Kalix, och Boden. Bestämde oss för en bil, vi ska hämta den nästa lördag då är den besiktad o bara att köra. Sen har jag köpt min grovtvättmaskin åxå ^^ måste dock ha hit både elektriker å rörmokare för å koppla in den.. hoppas på det snart! Jag får damp av alla skitiga täcken!

I söndags fick grabbarna bara skrittas..

Igår så red jag Prisse först och han var strålande, kunde jobba han i skritten, öka lite och korta lite, han var avspänd och kändes bara finfin.
Sen var det Okuma å han var lite spänd å busig men sån e han :) skötte sig fint iaf skrittade bara han..

Igår kväll s upptäckte jag några knölar på KC, fram vid bogen och mellan bekbenen, ringde jourvetten och förklarade läget och sa åxå att jag skulle in å röntga han på onsdag, hon tkt jag klunde vänta om det inte var nå mkt, å det var det inte, så vi avvaktade, imorse när jag skulle släppa up så hade han mer knölar, så jag ringde ut DV så han har fått sig en cortisonspruta samt några tabletter.
Jag är bara orolig för att det ska sätta sig i halsen lr liknande så dom itne kan andas.. den risken finns ju.
Känns då skönt att Dv varit här. Ska tömma hans box å skrubba ur den så det itne är nåt därinne som han är allergisk mot.

Det blir till att börja göra det ungefär nu, för kl 17.00 så kommer hovslagaren å ska sko dom små grisarna :)

Å snart äre torsdag åxå :D


Puts o krom!

1 kommentar:

  1. sv: Ja det är ett minst sagt ovanligt inslag i dressyrvärlden!

    Ja, jag kunde heller inte hålla tårarna tillbaka...

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.