fredag 17 april 2009

Träningsvärk och första dygnet avklarat!

Japp i förrgår (tror jag det var) då fick jag träningsvärk i min knubbismage som knappast blev bättre av att jag red och jobbade alla grabbar på ridbanan i dressyr igår...

Torsdag
Prisse red jag igenom C2:an och det gick rätt skapligt.. men nu är jag less på våra värdelösa övergångar så det ska vi träna i sinnen, har fått en del tips av både Rebecka å Sandra som jag ska pröva.. känns så skönt att få ventilera me nån spec när jag tkr jag har prövat "hela registret" men det blir antingen grisnit å sen bäbissteg lr smygtripptrav jag vill ha fram hans fina rejäla skritt!

Med Okuma så jobbade jag mest i skritt igår, å böjde igenom honom han var väldigt stel i höger lr iaf enligt mitt tycke :P han blev fin mot slutet men nöjde mig med skritt.

KC fick jobba i både skritt å trav och han känns faktiskt riktigt trevlig tillåfrån han har dock lätt för att bli orolig så man måste alltid vara sååå lugn vilket man iof ska vara med alla hästar men ändå ;)

Sen så fick jag ju finbesök av Jessica å Gabban på Maya å Sickan, Sickan var söt.. å Maya me för den delen som vanligt ^^

Fredag
Idag så longerade jag Prisse och han fick göra massor av övergångar och vissa blir så fina.. men men det kmr det kmr.. han är ju inte direkt den enklaste hst som finns men han kommer att bli fin så småningom, det tvivlar jag inte en sekund på.

När jag skulle rida Okuma så var det först rätt ok väder sen när jag hade skrittat fram och skulle börja jobba då komm det världens hagelskur å Okuma ville helst bara stå me rumpan mot... försökte ett tag för jag trodde det skulle ge sig.. men det blev bara mer så vi gick in å han fick ett flecetäcke me hals över sig å vi väntade ut den korta men intensiva hagelskuren sen komme solen fram å Okuma var så mkt trevligare än igår red igenom C2:an med honom åxå och ridbanan är i misnta laget för att göra det på honom.. lr jaa det är nog ett konststycke att rida ett 20*40 program på en 20*25 m bana :P längtar så tills ridbanan är helt klar... -drömmer-

Sen så fick jag älga iväg till där vi har höet åsså komme Ingela å Oskar å hämtade en del av det höet dom har tingat på väääääärldens minsta släpvagn bör tilläggas ;) tkr vi gjorde det bra som fick dit 15 balar iaf ;)
Det var iaf jättekul att se dom båda.

Sen så åt jag lite, 3 limpmackor med smör, för jag var för lat för att ta fram osten... ^^
sen så gick jag ut å longerade KC sen spolades det ben å hovar å sen vare nattning av djur å nuså sitter jag här :)

Nu äre tydligen hoppning på tv å det tänkte jag inte missa (för en gångs skull) även om jag inte är ett direkt hoppfan så är det ju alltid kul att se lite iaf :D


BTW, nu är första Dannelösa dygnet avklarat.. å jag lever fortf.. :O kors i taket!

Puss puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.