söndag 26 april 2009

ET, Sadelutprovning, hästloppis

Jaoa det är min helg,

Fredags
I fredags så komme ET:n hit och kände igenom Okuma och Prisse då jag tkr dom har varit lite ömma i ryggen.

Prisse stod som ett ljus och skötte sig riktigt riktigt bra! Han bara njöt å mådde gott, han fick laser och akupunktur.

Okuma han var däremot helcrazy och försökte kicka oss och levde rövare, vi var tvungna att bremsa han 3 ggr så han itne skulle kicka oss.. :O men jag är itne förvånad, han har mkt humör..

Så jag strök mig från dressyrtävlingen på lördan samt att jag drog tillbaka min anmälan till den lokala den 1 maj.

Lördags
I lördags så var en sadelutprovare här Sadelpia här och kikade på alla hästarna.
På Prisse så ska jag försöka få tag på en sadel med rundbossor ,tex en Globus Crincle, nån Amerigo, Cobra, Prestige och ev nån ny knights kan funka...
enda sadeln av dom som inte kostar skjortan är Globusen, som bara kostar 11000 ny. Dom andra kostar uppåt en 35000 ny... men bates sadeln den ska jag provrida i igen och se hur det funkar, Prisse är såpass himla känslig så det kan bli värsta onda cirkeln att om han blir spänd och sänker ryggen då trycker sadeln längst fram å längst bak och att få honom att jobba ur det, det kan bli jäääkligt svårt.. :S men ska prova igen iaf.
på Okuma så låg både hopp och dressyrsadeln utmärkt. riktigt bra låg dom så " rid och var glad" var Pias ord :) och det kändes ju skönt, det är ju ändå till han sadlarna är köpta, iaf den hoppsadeln å dressyrsadeln.
och KC så ligger sadlarna ok än så länge, när han börjar jobba ordentlgit med ryggen så kommer dom att bli för svängd men i dagsläget är det bra. Byter jag till en sadel med rak bom nu så blir det ungefär samma sak som me Prisse... mest troligt en ond cirkel.
Måste säga att SadelPia är helt GULD! Jag vet helt klart vem jag ska anlita i framtiden.

Söndag
Jag klev upp å släppte ut hästarna å skrämde liv i Danne, sen åt vi frukost å jag ringde å hörde om Jessica sku me... jag gasade dit för å hjälpa henne å göra lite småsaker så vi sku hinna till loppisen på umåker (hästloppis ;) )
vi var där kring 11:10 ungefär.
Jag var på jakt efter:
ett tunnare täcke (regn med liiite lite foder)
paddar att ha under lindorna
och flera lindor

Jag hittade:
Ett tunt regntäcke (likadant som jag har fast en annan färg och jag älskar dom täckena, dom är perfekt i den här årstiden!
4 jättefräscha paddar.
4 bruna benlindor.
4 rosa benlindor ^^
ett rosa schabrak (som var helt nytt, lappen var kvar)

Så jag tkr faktiskt jag har skött mig riktigt bra idag... inte handlat en massa onödigt


Nu ska jag skutta ner i källarn å hänga tvätt sen ska jag sova :D

Puss å kram :)

2 kommentarer:

  1. sv: Va? Nu hänger jag inte med, vadå för affär?

    SvaraRadera
  2. sv: Jaha! Kollade in fel inlägg... Det var Pegasus!

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.