måndag 6 april 2009

Tävling & dum hund.

Tävlade ju i lördags me Okuma han va superfin fram tills det att en dum jäkla hund skrämde skiten ur honom, efter det så ville jag bara fara hem.. :( vann dock första klassen och kom strax utanför placering i andra. 64% och 60% det hade varit så intressant att veta hur det hade gått om han inte hade blivit skrämd! Innan var han såå fin!

Iaf nu är vi anmälda till lokala dressyrtävlingen 1 maj i vns.. ska rida Prisse och Okuma i LC:2
det blir kul :)

Igår så var jag ut å skrittade me Okuma och jag hade trott att han skulle vara törtt å set men det första han gjorde innan vi ens lämnade gården var att ställa sig på bakbenen.. wihii kände jag, det här bådar gott... dock så hade jag lovat honom en skrittuteritt så det var bara att härda.. som tur var så höll hans ig på alla fyra men han var taggad till tusen och ville helst öka tempot.

Sen longerade jag Prisse och sen red jag på banan.. har känt att jag har varit rätt tyst om både Prisse och KC nu ett tag...

Okuma såg om möjligt än mer pigg ut än igår...blir inge kul att rida han imron känner jag :S då kmr han att vara sjukt piggelin å smått arg för att han iten fick röra på sig idag.. men han msåte ju få vila åxå.

sen så var jag in mer Prisse till surf och han var svårt uppåt i början men mot slutet så jobbade han på rätt ok.. tog båda galopperna direkt åxå.. det var lite förvånande eftersom udnerlaget varit så kasst hemma så han har inte fått galoppa nåt... en sak som är jättepositiv är att han inte går lika mkt bakom lod längre och det är jag överlycklig för.. allt jobb aknske lönar sig ändå ;)

Sen red jag ut med KC och han var piggelinus och uppfann nån ny gångart på vägen hem... vettifasen vad det var :O sen lugnade han sig när jag red ett tag på banan.

I övermorgon får jag förhoppningsvis mina BOT handledsskydd och jag hoppas verkligen dom hj'lper... det värker bara mer å mer i handlederna nu och det är så jobbigt :S


Nee nu ska jag sva så jag orkar med morgondagen!


Puts o krom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.