söndag 12 december 2010

Skitdag.

Dagen började med att jag märkte att det inte fanns nåt vatten, vare sig i huset eller i stallet, det hade frusit, mitt på dagen kom vattnet tillbaka då grannen ordnat det (vi delar brunn med honom).
Sen lagomt tils mörkret kom så dog det säkringar och det var kolsvart här.
Sen när jag skulle kolla så avloppet i duschen inte hade frusit så hade det självklart gjort det, dit med salt för att tina upp.
Sen tänkte jag åka och träna, bilen hade stått med motorvärmare halva dagen, bilen startar inte och batteriet dör.

Enda positiva med dagen var att Prisse kändes som vanligt, alltså som innan jag blev sjuk, helt enkelt lugn, trevlig och ridbar.
Den glädjen dog ganska fort när jag kom på att hans skor åker av imorgon eftersom vi ska koncentrera oss på att få honom transporterbar igen så då kommer jag inte att kunna rida honom.

Behöver jag säga att jag är rätt less? Kanske ska tillägga att jag är ensam hemma då Daniel är nere i Stockholm.

Nu ska jag sova och hoppas på att det är vår när jag vaknar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.