söndag 5 december 2010

Dear Santa

I år har jag varit så himla snäll så därför förtjänar jag.

En ny bil, fyrhjulsdriven som får dra runt 2 ton.
En boggietransport som är rymlig och stabil, mest viktigt, bra säkerhetsfunktioner.
E-kortet.

Ny sadel till Prisse, både hopp och dressyr.

Ja det var väl allt antar jag, eller ja en hästlastbil (b-kort) skulle kunna funka, då behöver jag inte en ny bil eller ny transport.


Eftersom jag är så nöjd med min Audi förutom det lilla faktumet att den bara har framhjulsdrift så vill jag eg ha en Audi, dock tror jag inte man får dra särskilt mkt med dom... :/


Bojsläpen gillar jag!


En B-kortslastbil som är bra, behöver inte vara helt ny, skulle överleva med en bra begad.


En noga utprovad dressyr och hoppsadel hade inte suttit fel.


Såja tomten, nu vet du vad jag vill ha, och självklart så får du en skål gröt när du kommer hit ;)

Okej, kanske ska vara lite allvarlig, ny bil måste jag då iaf införskaffa. är så less på framhjulsdrivet så det finns inte :O
Dock så vill jag verkligen ha en Audi, och dom verkar inte få dra så mkt , min får dra 1480 och det verkar som att dom ligger därikring...

Idag funderar jag på att tömköra KC, det var ett tag sen nu.

Hade eg tänkt att åka in me Prisse till SURF idag för att rida och eftersom det var så längesen han åkte nånstans så tog vi en sväng här i byn på morgonen, 3 sår senare och trasiga transportskydd så var vi hemma och utlastade igen.
Dock så var det bara ett sår som var lite större, runt 5 cm broddskrap på insidan av vä bak.
Men det var då inte djupt så jag är inte så orolig.
Transportskydden fick mest småhål, så dom höll bättre än jag trodde, funderar på att linda nästa gång vi övar med honom...

1 kommentar:

  1. Ja, prova att linda!
    Dutt blev ju efter att ha stått som ett ljus helt galen i transporten, det gick bara inte.
    Sket i transportskydden och tog på honom boots och lindade med tjocka paddar, och han stod som ett ljus igen. (ja också fick han åka helt utan mellanvägg oxå men..) med transportskydd var han knasig, det gick absolut inte. Och det hade gått i flera år innan!! Knas var ordet.

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.