lördag 11 december 2010

-18 och svettigt.

Red Prisse tidigare idag och ahn skötte sig väldigt trevligt,för att inte säga mkt trevligt.

Funderar på om jag sak trava lite bommar och hoppa lite småkryss imorgon, lite kontrollövningar helt enkelt.

Åkte in till stan sen och letade handskar, hittade Graninges trefingersvantar på Granngården, verkar helt ok så jag köpte två par.
Brukar alltid ha ett par liggandes på elememtet i sadelkammaren, då kan man byta handskar till ett par varma och torra när man ridit en häst och sak ut med nästa, det är ett bra tips.

KC red jag på banan och gjorde en övning där jag skrittade runt fyrkantsspåret och gjorde många små volter in och när vi kom in i volten så satte jag igång honom i trav för innerskänkeln.
Han hann bli både uppjagad, väldigt fin och trött och svettig innan jag var nöjd.
När jag hade värmt upp så åkte vinterjackan ganska fort av, jag gillar inte alls att frysa, men jag gillar inte heller att svettas!
Så i -18 så jobbade jag och KC på på ridbanan, jag i bara fleecetröja och ridbyxor.

Hade tänkt byta till julgardiner nu ikv men ett par är spårlöst försvunna, så då tappade jag intresset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.