onsdag 2 september 2009

Wonderful!

Att något så opeppat och irriterat kan bli så bra, var itne alls peppad på att rida ikv, men kände att dom iaf skulle skrittas, så jag red barbacka, började med Prisse, tänkte helt kravlöst. Sen efter ett tag så började vi jobba lite i skritt, vilket i sin tur ledde till skänkelvikningar och öppna, sen över i trav skänkelvikning där med, sen tänkte jag ahhh what the hekk, jag rider igenom LB programmet, det gick kalas bra! Skippade dock galoppdelen eftersom det var såpass mörkt och att en stol stod lämpligt parkerad på ridbanan (var ju tvungen att ta mig upp ;P ) men traven och sen övergången till skritt och skrittdelen ! MUMMA! Skulle han gå så på tävling så skulle jag pysa sönder av stolthet!

Med Okuma blev det bara skritt som det avr tänkt då han hade fått ett litet stryksår, inget allvarligt alls men man kan ju göra mkt i skritten ändå.. så det blev lite öppna där mer. överlag så skötte han sig fint..

KC fick stå å mumsa hö, imorn ska jag ut å gå alternativt skritta ut med honom..
Han är lite knas, han funkar bäst när han får göra lite andra saker ibland och när han får stå nån dag osv.. dom andra två vill ha rutiner och regelbundna saker, inte han.. knaspåwnie.. men bara det funkar för han är jag nöjd :)

Nu sova :)

1 kommentar:

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.