måndag 14 september 2009

Nya sadlar, staket, löshoppning och dressyr

Hämtade ju hem två sadlar i torsdags, en hoppsadel Appalosa Venezia som jag fått låna av en tjej som heter Anna. Har faktiskt inte hunnit mer än bara lägga på den det är tveksamt om den är för smal men jag sak prova en seriös gång för den verkar verkligen helt gudomligt skön! Så jag vill verkligen att den ska passa ;)
Sen hämtade jag ut KC´s dressyrsadel, har hunnit prova den några ggr är dock fundersam om den glider fram, ska pröva med Prisses svängda sadelgjord idag och även ändra sadelgjordsstropparna lite. Jag vill verkligen att den sak funka.

Sen under vecka har jag målat massor med brädor, mamma var snäll och kom hit och hjälpte mig i torsdagskväll och målade sen på fredag mitt på dan komme pappa och hjälpte till att sätta upp lite staket, sen i lördags målade jag mera och det satte vi upp igår.
Så igår så löshoppade jag Prisse och Okuma, precis som jag sa jag skulle göra ;)





Vi slutade på 120 tyckte det var lämpligt eftersom han inte har hoppat några höjder sen jag köpte honom. Han tyckte iaf att det var hel kul så jag ska försöka börja göra det lite mer regelbundet nu :)


Sen så red jag KC, han skötte sig rätt bra, han vill krypa mindre bakom lod nu och det är ju bra. (Ja jag rider i höger varv åxå :P har inte hunnit gå igenom alla bilder/filmer än)






Sen blev det påwnie ridning, Evelina hade sina jättefina "målarkläder" på sig (har målat lekplatsen i helgen åxå)
men dom är söta ihop :)

3 kommentarer:

  1. Måste bara säga att dina hästar är så otroligt fina! :O

    SvaraRadera
  2. Tycker att det hänt jättemycket med KC Hanna, du är så duktig!! :)

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.