tisdag 22 september 2009

Fick en kommentar

Fick en kommentar på förra inlägget om varför jag bara ska ge det dyrare fodret under en kortare period.

Jag insåg att jag nog formulerade mig dåligt. Jag har tagit analys på höet och tagit kontakt med foderrådgivare och beskrivit mina hästar noggrant samt fått förslag på foderstat. Det är ingen av dom som är direkt tunn men skulle inte ha något emot att få upp hullet lite extra på KC och Prisse (vet inte om ni sett dom nyaste bilderna på dom? Där syns tydligt att dom inte är tunna)
Det foder dom ska äta är Groov 125 (1 kg per dag) samt Krafft Protein (0,5 kg per dag) Krafft Protein är det dyrare fodret och det i kombination med mitt hö + Groov 125 skulle göra så att hullet ökades under kortast möjligast tid. Dom skulle gå upp på bara Groov + höet också men det under en lite längre period.

Jag är väldigt mån om mina hästar och dom går först i alla lägen. Det är mitt ansvar som djurägare att se till så att dom har det bra och mår bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.