söndag 6 september 2009

Fotomodell för en dag och skallebang nånting

Vid 10.30 i fm så kom det en fotograf hit, vi skulle fotas idag.
Jag, Daniel, Evelina och Daniels syster och hennes karl och deras son.
Självklart blev det en hel del fotande av hästarna åxå, så jag längtar tills vi får bilderna. Fick ont i nacken redan i fm och det spred sig till huvudvärk som inte blir bättre, inte ens lite. Yr i bollen och allmänt slö... Har dock kollat i speglen så jag har ikket fått något gristryne än iaf.. :O
Det blir nog bättre imorn..

Imorn efter Danne slutat jobbet så ska vi iväg och hämta virket till staketet runt ridbanan, förhoppningsvis är jag så pigg så jag är till nån hjälp, samt att vi ska sätta ner dom 6 stolpar som är kvar, sen ska jag tokmåla under veckan och förhoppningsvis så ska vi sätta upp staketet under helgen :)
Jag vet vad jag ska göra så fort staketet är uppe! Jag ska löshoppa! Ska bli så kul, har som knappt vågad låta han löshoppa nånting eftersom underlaget i en gräshage verkligen inte är det bästa så vi har hållit oss till pyttelåga hinder och han har fått hoppa lite studs osv istället, en gång har det (enligt mig) varit såpass bra underlag så han fick hoppa kankse 80-90 cm. Men jag är ju aningens nojjig, innan jag hade ridbanan och inte kunde jobba dom där, så red jag med gräsbrodd.
På gräs så skrittar jag helst, kan trava och galoppa men då ska det vara på plant och torrt underlag samt att jag rider rakt! Har sån himla stor respekt för blött/fuktigt gräs eller eg bara gräs över huvudtaget, det kan bli så galet jäkla halkigt, och jag vill verkligen inte gå omkull!

Nu ska jag sova, håll tummarna på att huvudvärken är borta imorgon!

1 kommentar:

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.