fredag 4 september 2009

Nästa vecka :)

Nästa vecka kommer KC´s nya sadel :D åhh va underbart det ska bli. Längtar verkligen.
Om nån skulle undra så blev det en sån här underbart skön liten sak :D


Iaf igårkväll var det dags för boxbygge på surf, dressyrsektionen skulle sätta upp och hoppsektionen ta ner.
Det gick inge vidare, fick höra i fm att dom hade varit tvugna att riva allt och bygga upp det på nytt. Visserligen hann vi bara bygga upp 4 boxar men ändå.
Det är mobila hyrboxar av äldre modell, med färgkombinationer på gavlarna. Helt utan bruksanvisning.. Ja det gick ju som sagt avr inget vidare.

Igår fick hästarna stå eftersom det tog längre tid än vad jag trott på surf och vi hade ändå itne ens gjort hälften :S
Det var jättedimmigt och ruggigt ute igår så dom fick sova inne, vilket jag är väldigt glad över att jag lät dom görs, eftersom regnet vräkte ner under morgonen/fm och säkert gjort det mest hela natten åxå :S dom fick morgonhö inne och sen avtog regnet lite så då tog jag på regntäckena med hals och började släppa ut, med en häst kvar så började det vräka ner igen.. sen har det vräkt ner i omgångar men nu har det varit uppehåll rätt länge :)

Imorgon ska jag kliva upp rätt tidigt för jag ska vara funktionär på SURF, det är hopptävlingar där för storhäst i helgen.
Jag ska va funktinär i 90 och 1 m, funderade på om jag skulle va funkis på söndag istället, då det rids lite högre klasser (130cm) men insåg att jag inte skulle våga se dom klasserna och definitivt inte på nära håll.. jag lider av höjdskräck på äldre dar :D


Aja det känns iaf jättebra att ha bestämt mig för att köpa en ny sadel till KC eftersom han verkligen behöver en ny, Jag vill ju eg ha en hoppsadel till Prisse åxå så vi kan börja hoppträna igen men han har ju iaf en annan sadel som passar han (dressyrsadeln) så det är inte riktigt lika akut med det.

Jag lääängtar :D

1 kommentar:

  1. Inte lätt att ha höjdskräck, även för hinder som man inte ska hoppa =)

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.