onsdag 16 september 2009

Foderstatsförslag

Eftersom jag fått analysen på höet så har jag kunnat ta hjälp av en foderrådgivare och denne har då kunnat räkna ut förslag på foderstater till hästarna.

Eftersom jag vill att både Prisse och KC ska biffa på sig lite mera så ska jag gå över till Krafft grov 125 (i kg per dag) och under 6-8 veckor ska dom även få lite Krafft Protein (0,5 kg per dag) så det blir inga direkt mängder + 1 dl miner vit, sen får dom självklart fri tillgång på hö/bete.
Okuma ska få fortsätta med sitt krubbskrammel men få äta Krafft grov han med, 2 dl per dag samt 1 dl miner vit.

Ska bli intressant att se hur dom tar sig på det fodret, itne för att någon av dom är särskilt tunn men jag vill gärna få dom två lite biffigare sas.

Nu har jag fått svar av hon med Wintec sadeln och det är okej att skicka tillbaka den så nu ska jag iväg till Nordmaling och lämna in den hos posten.


Sen ska jag flytta hästarna till vinterhagarna och börja riva ena sommarhagen för att sätta upp en ny beteshage.

Förresten, igår när jag red KC då provade jag Prisses sadel, den låg helt okej och hans galopp blev jätte trevlig, vänstergaloppen har nog aldrig känts så trevlig någonsin. Så det känns ju jättekul :) Högern är ju lite svårare men han tog den på andra försöket vilket är helt okej :)

Ha det bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.