måndag 3 augusti 2009

Somrigt med smutsiga mjukisbyxor

Igår var Prisse supertrevlig, red med sadel för första gången sen jag kom hem från semestern och han var jättefin. Helmysig. Ahh just det, Danne höll på att gräva med grävaren och köra traktor och leva om bara en bit ifrån ridbanan men det brydde han sig inte om. Han kankse håller på att bli vuxen? min lilla pojke ;P

Eftersom han var så duktig igår och blev lite trött igår faktiskt så tänkte jag fara ut och skritta över ängarna och sen längs vägen hem, sagt och gjort. Det blev en helmysig barbackatur i solen och det kändes så somrigt och mysigt, jag hade väl iof kunnat vara lite snyggare, mjukisbyxor och reflexjacka men oj va vi njöt båda två, skrittade på långa tyglar i princip hela vägen och bara njöt.
Såna dagar är mysiga :)

Okuma var lite bråkig igår och ville inte alls göra sina fina övergångar så det har vi jobbat med.
Kc har jag skrittat barbacka i skogen, men han var helfjollig.


Myyyspojkar :)


Nu sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.