tisdag 4 augusti 2009

A perfect match!

Det var jag och Prisse nu ikv, ett stycke mörkrädd häst, ett stycke mörkrädd Hanna. Vi begav oss ut på en sadellös tur i skogen, i skymning/mörkret, går rätt fort för att det ska bli mörkt nu.
Iaf tog vägen upp i skogen, barbacka, skritt och trav. Skötte sig jättefint.

Åhh hur ska jag göra med den 8/8? Ska jag skita i det? Det vore ju iaf bra miljöträning... men iiids jag?

BTW, är det någon som har något bra tips när hästen kliar sönder sig? :O Hade hittat ett ställe på sidan av svnsen som Prisse hade kliat och fått ett litet sår :O men nu har jag smörjt och smörjt så nu ser det fint ut då har han ett sår på andra sidan nu ikv! Vet inte om man ska ta ut vet och få nåt receptbelagt lr nåt.,.. har aldrig haft en häst som fått sår av att klia sig :O Nu kankse det låter som världens megasår, men riktigt så farligt är det inte... men det kan ju bli större! Om jag inte gör nåt nu!

Imorn om det är lika varmt och jobbigt som idag, så ska dom få stå inne och vila under dagen, man märkes att dom brukar uppskatta det.... brukar i princip somna direkt dom kommer in... Sötnötarna!

Sooova :) Btw, om 10 min är det officiellt ett helt dygn! Skratta lr gråta?!

3 kommentarer:

  1. hej gumms. kan berätta på msn sen när du är inne.. hästjäveln...

    SvaraRadera
  2. Ang klia svansen så på islänningar som har eksem smörjer man med Äppelcidervinäger eller riktigt utspädd Jodopax, pröva.

    SvaraRadera
  3. är det på skimmeln? Kan vara solexem. Tova fick något liknande men jättemycket i svansen, tvättade med något mjällmedel på apoteket på F... Hade bruna bubblor på förp. Eller solskydd?

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.