torsdag 13 augusti 2009

Njutning på hög nivå.

Katterna kan verkligen konsten att ligga på alla möjliga mysiga och mindre mysiga ställen, men dom ser då alltid ut att ha det så skönt.

Mina vaktkissar :)

Sen så red jag igår kväll både Prisse och KC, Prisse va småmuppig ett tag men mot slutet så skötte han sig himla fint, Kc var jättesnäll, red barbacka.

Imorse så klev jag upp vid 6 tiden och red först Prisse som var bättre än igår kväll.
Prisse är så söt när man rider på morgonen/fm för han ska alltid hålla på å sträcka på sig. Sen ser man hur otroligt pigg han såg ut på den här bilden, det var efter ridning och jag kände mig ungefär lika pigg ;P

Han har ju då visserligen öronen spetsade men han ser jättetrött ut på ögonen ^^
sen så står han lite knas med bakbenet men han är söt ändå ,Lilla tröttisen :)

Aja sen red jag Kc (barbacka igen) stundtals mkt trevlig ibland så avr han jättefjollig, men så kan han ju vara, han blir lätt rädd för noll och ingenting.
Men han tog vänster fattningen jättelugnt och fint iaf, och det är ju kul, snacka om skillnad det är på han och Okuma... Det går inte alls att jämföra, dom har helt olika psyke. Okumas galopp är bättre, rundare och mer kraftfull, medans KCs är lugnare men desto "plattare". Nog för att Okumas "galopp" itne var nåt att hurra över i början heller.
Iaf KC är rätt fin ändå :)



Jag ahr målat lite på Evelinas lekplats idag, den kommer nog att bli jättefin när den är färdigmålad :)
Nu ska jag gå och se om jag lyckas laga nån mat.

1 kommentar:

  1. katter har mycket kostiga kroppar :P allt bra idag? fryser du nå mer?

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.