lördag 29 augusti 2009

Barbacka mys och sen uppdatering om födelsedagen

Flåt för att det dröjt så länge. Har som inte haft så mkt ork att skriva nåt vettigt.

Iaf födelsedagen var över förväntan, fick massor av bra saker och saker jag inte ens trodde jag skulle få.

Tack mamma och pappa, och tack Daniel!


Att få blommor är underskattat, synd bara dom inte håller så jättelänge, än är dom fina iaf :)

Har jobbat mkt med Prisse och hans skritt under veckan och det verkar ha gett resultat, övergångarna blir ju fortf lite sisådär, men vi hittar tillbaka till en vettig skritt så mkt fortare än tidigare, då det oftast bara blev det dära "arabtrippet" så det känns jättekul.

Nu idag hade jag tänkt löshoppa dom men underlaget var lite för dåligt, det hade regnat inatt så det var ltie för halkigt, har ju inget staket runt ridbanan än så brukar hålla till i en av vinterhagarna men jag konstaterade att det fanns risk för att dom skulle halka och då ställde jag in det istället. Vill itne ha några sträckningar eller liknande.

Så då satt jag å var grinig för att min planering hade skitit sig men då komme Jessica förbi och hon var ungefär lika snygg som jag, mjukisbrallor och gummistövlar is the shiet!
Efter en stunds pratande så bestämde vi oss för å fara ut å skritta barbacka med Okuma och KC. Vi tog vändan upp i skogen och snackade en massa, det är faktiskt himla trevligt, eg borde jag försöka tvinga me mig nån lite oftare när jag ska ut å skritta eller jogga lite lätt.
Vi har en rätt brant nerförsbacke som jag alltid brukar leda hästarna nerför sen är det asfaltsväg hem, vi ledde hästarna nerför och sen hjälpte jag Jessica upp på KC och satt sen upp på Okuma, Jessica blev impad över att jag tog mig upp ;P visade sen när vi kommit hem att jag även kunde ta mig upp på KC som är snäppet högre än Okuma.

Nu är iaf hästarna nattade och jag sitter här å latar mig med en dricka, funderar på att rensa skafferiet och se om det finns nåt ätbart ;P

4 kommentarer:

  1. Följer gärna med dig ut på skrittur och snackar lite skit! :P

    SvaraRadera
  2. Ja det kan vi gärna försöka med! Jag har lillebror boendes hos mig till veckan så jag måste låta han installera sig hos mig först bara.. och kolla vilken dag jag hade tvättid, haha. :P Slutar iaf 15 varje dag!

    SvaraRadera
  3. Jaa :) jag hoppas att jag hinner i veckan bara ska till stockholm och springa bellmanstaffetten så det är ju lite träning jag ska hinna med o tvätt o så... men annars så får vi kansek ta de nästa vecka :D

    SvaraRadera
  4. Grattis i efterskott!!! Mvh Anna & Tabasco:D

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.