lördag 31 augusti 2013

Det här med förändring.

Det har knappast gått att missa att jag sen ungefär 1 månad brytt mig om vad jag äter samt att jag rört på mig.

Min avsikt är eg inte att gå ner i vikt, jag trivs rätt bra, men jag skulle vilja bli relativt (allt är relativt) vältränad.

Jag har då sen en månad även slutat med godis/läsk osv. Jag känner mig starkare än på länge och fräschare än på länge! Sen att jag inte ens har något sockersug längre är bara underbart, jag kan få sug efter kvarg, med hallon och lite vanilj, eller en krispig sallad med kött/fisk/kyckling.




Allt handlar om att förändra vanor, att få bättre vanor. Vill man ngt tillräckligt mkt så tar man tag i det, tar man inte tag i det så tycker jag inte att man har "rätt" att "klaga".






Nog om det :)

Idag vart det dressyrpass * 2 på banan, Prisse först ut, det började spänt och lite "mot" sen släppte det bara när jag började fokusera på mig själv och planera min ridning. Fick till riktigt fin trav och riktigt fina fattningar, dock var det lite klurigt att förstå att jag ville ha en sluta direkt efter en galopp, då var det lite galopp på stället men det är så underbart för han hetsar  inte alls upp sig som tidigare.

Sen var det dags för Okuma, min lilla pansarvagn <3 b="" br="" de="" det="" f="" finns="" fint="" g="" han="" honom="" hopp="" i="" ig="" igen="" jobbade="" jobbigt="" k="" kankse="" ker="" l="" med="" men="" mpar="" n="" nd="" nge="" ngen="" ngs="" nstergaloppen="" och="" p="" plockat="" r="" rs="" rsta="" s="" sen="" skolor="" skolorna="" skritt="" som="" trav="" ttningen="" ttre="" upp="" v="" var="" vi="" visst=""> Det var det mest ansträngande pass för honom sen igångsättningen och han vart både trött å svettig ;)


Trött lillnos med dregel i pannan :)

Sen vart det lite mellis och hoppade i träningskläderna och cyklade iväg till gymmet, för en gång skull så var jag inte ensam där :O Väldigt skumt att ha nån fler där, det är ju som skönt att vara ensam, inbillar mig ju att folk ska skratta åt mig.

Vart runt 45 min på gymmet idag och nu är jag nyäten, grillad lax, MUMS!





1 kommentar:

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.