lördag 17 augusti 2013

Helg = rast, vila.

Idag tog vi en rejääl sovmorgon, vaknade nog inte förns elvasnåret, tror det var välbehövligt!

Det tokregnade dessutom imorse, men sen så klarnade det upp och vart riktigt fint, så jag kunde rida båda hästarna i sol o govärme.

Tog in Okuma först och började borsta upp honom, såg att han hade fått lite små utslag (han är känslig för något, vi vet inte alls vad(vet har varit tillkallad flera ggr).
 Men så länge som han inte är påverkad så gör dom inget, eller ja dom kan ge honom en cortisonspruta men det är inte bra att ge cortison för ofta heller, så då väntar jag hellre tills det verkligen behövs.

Hursomhelst, hade planer på att antingen köra och ta vägen mot Ratan men skippade det och tänkte jag skulle jobba i huvudsak i skritt idag då han hade utslagen.

Han var så otroligt trevlig, jobbade med skänkelvikning och skolor, tidigare under igångsättningen så har han velat ligga på i handen när jag ber honom att jobba men idag var han så trevlig, lätt stöd i handen och det märktes att han ville jobba.

Travade runt lite och red som vanligt lätt, gjorde lite serpentiner och joggade runt lite, för att sedan sätta mig ner i traven, åhh, tänk att man kan ha haft en häst i så många år som jag haft Okuma och ändå bli som förälskad på nytt, han är verkligen fantastisk, det är så otroligt mycket häst och så mycket vilja, på gott och ont visserligen.
Han har verkligen en vinnarskalle och när han inte orkar eller förstår vad jag vill så kan han bli så fruktansvärt arg.
Är så otroligt glad över att jag har ridbana hemma nu igen och att jag kan sätta igång min fina, för jag har verkligen saknat honom.

Med ett leende på läpparna så pysslade jag om honom efteråt och tog in Prisse, jobbade på ungefär samma sätt, mkt skolor för att sen fokusera på fattningarna, kände att jag verkligen kunde "lägga honom rätt" för att sedan få en fin fattning.
Riktigt fina och trevliga pass på mina fina pojkar.

Efter middagen så begav jag mig mot gymmet och kämpade på i en timme för att sedan landa i soffan med en Skyr vaniljyoghurt, riktigt mumsig!


Avslutar med en bild från arkivet, på fina fina Okuma


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.