tisdag 3 september 2013

Tålamod, Tålamod!

Det är en vara jag har mkt av, iaf vad gäller hästar.

Idag vart jag faktiskt lite påverkad och morrade lite åt Okuma, han är i nån form av mellanting, tillräckligt stark för att orka lite, men han blir så arg när han inte orkar och då skiter han antingen i mig eller bara hänger sig och vill springa, tappar takten och ja bara dissar, dock funkade det mesta bra i skritten, men skolorna i trav är sååå jobbiga, så då måste man dissa mamsen lite.

Prisse skötte sig så fint idag, han är så lyhörd och känslig, det är så kul, visst han vill bli lite stum ibland och traven tycker jag vi har tappat lite, medans galoppen och framförallt fattningarna är mil bättre än förut! Duktig pojke!

Eftersom jag hade vilodag igår så var jag sugen på att jogga till gymmet, köra ett pass och sen jogga hem igen, hade en backupplan och jag kunde ringa Magnus ifall jag ville åka bil hem ist.
La mig medvetet i ett lite lugnare tempo än vanligt (medel 6,09min/km) och det kändes så fruktansvärt bra! Körde runt 45 min på gymmet och efter halva tiden ungefär så kom det två personer, snacka om att jag blev störd, men försökte ignorera och bara köra på, men helt klart blev det inte lika intensivt som vanligt.
Ser framemot nästa gympass, då ska jag inte bli störd oavsett fler människor där eller ej!

Här är dagens sväng  Som sagt, kändes riktigt riktigt bra, ser framemot nästa pass :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.