fredag 30 april 2010

Långa dagar.

Idag har det varit fullt upp.

KC har fått vara ute på promenad med Daniel och Okuma longerade jag med inspänning och döm av min förvåning när han skötte sig!
Man vet aldrig vart man har den där hästen.
När jag skulle ta in honom för att göra iordning honom så var han livrädd för lastbilen som stod på gården.
Vi har nämligen fått hem kantstenarna som ska ligga runt ridbanan.
Vill lova att det är tunga saker!
Jag personligen orkar inte ens rubba en!
Vi har fått hem allt som allt två lass, första lasset skulle vi lasta av med våran traktor, lastade på 10 stenar och traktorns framdäck var i princip platta samt att den var väääldigt lätt bak.
Sista lasset hade vi lånat hem en större traktor så då gick det utan större problem.


Prisse är rädd för skuggor samt att han hoppade över en vattenpöl som fanns på ridbanan, flera gånger.
Måste försöka styra upp någon löshoppning och hoppträning.

Imorgon blir det att kliva upp tidigt och göra undan alla sysslor här hemma.

Ser framemot nästa vecka då ska jag (eller rättare sagt transporten) få en ny mellanvägg.
Förhoppningsvis kanske jag kan lirka till mig dörrar baktill istället för bommar också.
Det hade inte varit dumt.
Hur gärna jag än vill ha en ny transport så ligger det en bra bit längre fram, iaf som det ser ut i dagsläget.
Så då är det bara att gilla läget och göra det bästa av situationen.

1 kommentar:

  1. Du är duktig du Hanna :) Blir ju kanon om du får dörrar också ist för bommar :)

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.