torsdag 15 april 2010

Long time no seen

Nu var det länge sen jag skrev något, av flera olika anledningar.

Förra torsdagen fick familjens katt sen 13 år somna in pga sjukdom, sen hände även andra saker.
Det var lite tungt men det är bättre nu iaf.

På hästfronten så går det framåt och ibland även lite upppåt.

Eftersom jag inte orkar berätta om alla dagar så får det bli gårdagen.

Red Okuma ett pass på banan och han skötte sig bra, var lite mer igång i traven än tidigare dagar blev även lite uppåt när det var dags för galopp.

KC skötte sig jättetrevligt i skritt och trav, riktigt trevligt om jag får säga det själv, sen var det otroligt nära att jag fick smaka på lite lervälling!
I Galoppen så drog han bara iväg med mig fick stopp just utanför ridbanan.
Dels så blir han så stark så jag känner mig mikroskopisk, sen så börjar han skutta, han gör någon form av stopp med stumma framben sen hoppar han till (åt olika håll) och fortsätter galoppera.
Lillparveln kanske har lite vårkänslor ;) eftersom för nån dag sen när han var lös på banan så bockade han :O två gånger! Inte bara runda ryggen lite utan han bockade faktiskt!
Pep lite sött gjorde han åxå.
Han är så söt.


Utöver allt med hästarna så har jag fått något städil och har bestämt mig för att jag vill ha det rent, jämt jämt jämt. Vilket innebär att jag dammsuger varje morgon.
Måste säga att det är väldigt klyftigt av mig att börja med det nu, när det håller på att byggas på övervåningen och golvet är uppbrytet och håller på att läggas om.

Hästarna har gått nakna både inne och ute några dagar nu och dom njuter för fulla muggar att få skitinpackningar som jag får äran att ta bort varje kväll :)

Igår så gick även mina stövelskaft sönder, dragkedjan delade på sig :(
Har haft dom i ungefär 3 år, flitigt använda vill jag lova.

Nu ska jag gå och hänga tvätt, det är hästarnas innetäcken som tvättas och ska hängas undan.

Jag hatar fläckar och smutsiga täcken, schabrak osv.

Jag hatar när det blir såna här märken på schabraket!


Därför använder jag fläckborttagningsmedel på både schabrak och täcken, det syns fortf lite missfärgning men det kan jag leva med, det får inte bli mer än sådär efter tvätt för då ryker schabraket!


Blixten gör dock att det ser ut att vara en ordentlig missfärgning men det är det inte, iddes bara inte ta en ny bild.

1 kommentar:

  1. Hanna; Är inte barnstorlekarna väldigt små? Mina blir oftast för långa i armarna och för smala över axlarna.
    - Felkonstruktion skyller jag på!

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.