onsdag 7 april 2010

Buspånnien!

Idag har jag ridit ut med KC i 55 min blev även galopp, vänster har han tagit från skritt och från halt några gånger nu men höger är klurigare med, spec ute i skogen.
Det är lättare på banan.

Prisse eller buspånnien red jag på banan och jobbade med öppnor och slutor, sen var det dags för galopp och jag vet inte hur många ggr galoppfattningen resulterade i bocksprång, några var så rejäla så när svansen flög upp så skvätte lervatten upp på mig och på sadeln.
Tokfrans! Men vi fick iaf till nån galopp utan onödiga luftkonster.

Okuma skrittades på banan, jobbade vidare med öppnor och slutor.
Han är så arbetsvillig så det nästan kryper i skinnet på honom.
Riktigt trevlig kan han vara.

Har även tvättat Prisses man och hals idag, då han älskar att rulla sig och ligga på det smutsigaste stället i hagen.

1 kommentar:

  1. Sv: Precis så är jag med! Matchning är ganska viktigt. :D Och det går ju enklare med pikeérna!

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.