onsdag 21 april 2010

Dressyr + konditionsträning

Eftersom jag insett hur otroligt mycket jag tappat på sista tiden, kondition och muskler.
Så är det nu dags att ta tag i saken!
Efter att jag hade ridit idag så pumpade jag cykeln och tog en cykeltur till Hössjö, 2 mil bort, väldigt backig väg.
Känns väldigt skönt att ha rört på sig lite.

Hästarna då, Okuma skötte sig rättså bra.
KC var trippig i början men sen kunde han slappna av och länga på steget, tog även några galopper.
Första höger galoppen ville han dra iväg med mig igen men dom andra skötte han sig.

Nu ska jag longera Prisse och se hur han rör sig, om han tycker att sitt bandage är superläskigt och om han vill övertyga mig om att det gör jätteont på sitt balltramp.
Prisse lyckades kliva på sig i förrgår men han är då en ängel att plåstra om, så stor skillnad på honom nu och för ett år sen.

1 kommentar:

  1. SV: Jag köpte min på Gina Tricot. Vet att BikBok också säljer baseball jackorna :)

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.