tisdag 27 april 2010

Fototajm!

Igår var det fototajm för KC, hoppas på att få bilderna så fort som möjligt så ska jag dela med mig av dom.
Han börjar ju faktiskt se riktigt stilig ut.

Idag har jag haft en tvättdag och tvättat en hel del vintertäcken som ska läggas undan tills nästa säsong, hoppas innerligt att den dröjer.

Okuma skötte sig bitvis riktigt trevligt idag, nu på senare tid har jag fått mer och mer problem att sitta ner på honom vilket var relativt enkelt tidigare, nu måste jag jobba vilket känns i kroppen.
Sen drog jag även av honom bakskorna och raspade till dom, tanken är att hästarna ska få gå barfota fram tills nästa broddsäsong, om dom nu klarar det vill säga.

Sen red jag KC, men låga förväntningar och väldigt möra ben, måste verkligen träna upp mina benmuskler.
Hursomhelst, han skötte sig superb!
Red igenom LC2an iaf till just efter galopperna för han skötte sig så himla bra så jag kunde helt enkelt inte sluta klappa!
Högern tog han där han skulle ,visst den är knagglig och han vill gärna dra iväg med mig men galoppvolten tog vi sen när det blev snett igenom så bröt han av efter en bit, sen vänster tog han på en gång och det var så härligt att bara få rulla på i galopp!
Hans galopp har verkligen utvecklats, från att ha varit platt och väldigt travaraktig så är den nu (stundtals bör tilläggas) riktigt rund och trevlig och det är svårt att tro att man sitter på ett varmblod.
Dock lär det väl dröja innan han vågar visa upp en sån galopp nån annanstans är på hemmaplan.
Men det gör inget, för jag vet att det finns där!

Nu är det chokladkakebak och bullbak som står på schemat, Prisse ska få sig en dust efter baket.

Förövrigt, i söndags så var jag till Vännäs och tittade på dressyrtävlingen.
Eller det var eg bara Z jag ville se , Jennifer Forsberg´s företagsmaskot.
Om jag inte hade vetat vem ponnyn ifråga var så hade jag aldrig känt igen henne.
Debuten innanför dressyrstaketen gick strålande! Hon skötte sig jättebra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.