onsdag 10 februari 2010

Vårkänslor

Idag har det varit underbart väder!

Hästarna har fått vara lösa på ridbanan och showa runt lite, en och en.
Prisse blev jag mest förvånad över för han följde mig väldigt uppmärksamt, om jag tex gick "skänkelvikning" så gjorde han med det, kunde byta från höger till vänster och tillbaka flera ggr och han följde bara med mig.
Såna ggr skulle man ha fått det filmat.
Riktigt fränt att se.

Okuma var ett riktigt busfrö och valde galopp framför trav vilket är lite förvånande då han är såpass travsäker.

KC är faktiskt lite tråkig, han busar inte så gärna själv utan han vill gärna ha en hästkompis med av busigare slaget (typ Prisse) för att busa till lite.

Hur somhelst så alla tre hästarna travade/galopperade på en stor volt runt mig och var hela tiden uppmärksamma på mina signaler.

Mot slutet då KC blev trött så ville han gärna smita undan i höger varv och då inser man att ridbanan är för stor för att man ska hinna med att parera, så nästa gång jag har KC lös så ska jag spärra av den lite så jag kan jobba honom.

Det var iaf jättekul att se hästarna ha det härligt å busa lite samtidigt som dom ändå var såpass uppmärksamma på mig :)

Förresten så igår var jag och Emma till Nordmaling och gjorde lite ärenden, var bla till Häggströms och jag hittade ett par jättefina jeans som jag ska köpa!
Ska åka och köpa dom antingen nu på fredag eller början av nästa vecka.
Insåg att det var väldigt länge sen jag köpte några jeans eller eg något till mig själv som inte är hästrelaterat!

På fredag ska det dessutom hända något mer, Linnea ska komma och rida KC och jag ska ha en liten lektion för dom, sen längre fram ska hon ha en liten lektion för mig på någon av hennes hästar, Linnea har jättefina islandshästar.
Det ska bli väldigt kul :)

1 kommentar:

  1. SV: Nog har jag vetat att dem har funnits ett bra tag men det är första gången jag ser just den där modellen med ludd framtill :)

    BTW när hade du tänkt hålla lektion för mig då?? ^^

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.