tisdag 2 februari 2010

Oplanerat

Ibland blir dagen inte alls som man planerat.
Imorse när jag skulle släppa ut hästarna så gick jag ut i mjukisbyxor och tjocktröja.
Väl inne i stallet så tänkte jag att jag kan ju iaf rida en häst direkt på morgonen och dom andra sen, så jag släppte ut Okuma och Prisse och sen gjorde jag iordning KC och red barbacka på ridbanan.
I -10 snöfall och blåst i mjukisbrallor.
KC gick helt underbart bra. Tog även några galopper höger har han fortf svårare med men han tog den efter några försök.

Sen släppte jag ut han med och mockade.
Efter det var det frukost och fick höra av Evelina att hon skulle ha ut en sadelutprovare/makare.
Jag och Lisa åkte in till SURF för att kika och lyssna.
Helt klart bättre än vad jag trodde.
Nästa gång hon kommer så ska jag nog vara med me Prisse.
Hon har en hel del begagnade sadlar och Prisse berättar ju i princip själv vad som uppskattas och inte, positivt iof.

Efter det så for vi en sväng in på Pegasus och jag åkte därifrån med två nya schabrak (ett svart och ett marinblått dressyrschabrak) och en sadel!
Sadeln hade jag visserligen bara lånat, en hoppsadel Santa Cruz Celine.
Den låg så extremt mycket i bakvikt så det var inte sant!
Hann bara lägga på den och sen tog jag av den på en gång igen.

Prisse var så pigg så det sprutade energi ur öronen på honom.
Imorgon ska han och KC få gå i stora hagen och busa av sig lite.
Det är väldigt uppskattat.

Dagens blogg tips eller ja, en blogg helt klart värd att följa är Dressyrbloggen

På återseende.

3 kommentarer:

  1. Jo de känns riktigt roligt att den kommer tillbaka :) taggar igångsättning nu :)

    Ja det är ju frågan vad man ska välja. men jag tror jag kör på en bomlös som "vardagssadel" sen western till långritter och en barbacka till snabbsvängar dom dagar man har mindre tid.. :)

    Ja jag diggar linserna hihi :)
    kram kram /lilllillan.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Hon kryper också ihop innan det händer någonting och som du beskriver så är det också "förlååt förlåt jag förstår inte" känsla hela tiden. Är man trygg o tydlig tror jag det blir bra. Det tar tid, men resultaten senare brukar vara värt arbetet.

    Med rätt inställning så går allt!

    SvaraRadera
  3. Tack :) hihi han blev så söt :) allt bra? vi måste ju ses nån dag. nu när vi bor så nära..
    /lilllillan.blogg.se

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.