måndag 8 februari 2010

Söndagens träning

Hoppträningen gick ok efter det att jag började rida.
Han var som väntat pigg men det gick som sagt bättre när jag väl började rida.
Det kommer säkert bli bättre när vi har hoppat några ggr regelbundet.

Träningen var upplagd precis som en tävling, det var framhoppning på två olika hinder och sen hoppade vi en bana, i vårt fall låg den på runt 70-75 cm.
När vi hoppade fram över andra hindret så skulle jag göra halt så fort jag kunde efter, Prisse tyckte det var helt onödigt och studsade lite, tror nånting måste ha hänt med min nacke för efter det fick jag så otroligt ont i nacken och kunde i princip bara ha huvudet på ett sätt, lite snett till vänster för att det inte skulle göra jätteont.

Sen påvägen hem så skulle Rebecka (min tränare) åka med mig hem för att hämta sin bil som stått hos oss.
Då mitt på Djäkneböleslätten hör jag hur det låter bak från transporten så jag bromsar in och går ut och kikar då är det ett långt svart streck bakom oss.
Ringer efter hjälp och Linnea kommer med sin transport och Danne kommer med Rebeckas bil, vi lastar om Prisse som sköter sig jättebra!
Sen hemåt.
Det blev en sen kväll för hästarna.

Idag har jag haft så otroligt ont i nacken så jag har mest bara legat stilla hela dagen.
Sen på kvällen har vi hämtat min transport som vi hade lämnat i Djäkneböle.
Sen lämnade jag tillbaka Linneas transport och hennes mor kikade igenom om det var nåt knas med nacken och fick massage osv.
Det var helt underbart, hade kunnat ligga så flera timmar!

Iaf det som behövs göras på transporten är
Limmas dit nya bromsbelägg
Svarva trummorna
Nya C-däck.
Till en liten kostnad av en sisådär 5000kr.


Bromsbelägget på ena sidan hade gått sönder, en bit hade lossnat och kilat fast sig mellan backen och trumman.

Idag har jag så extremt dåligt samvete för att hästarna har fått stå, det är en regel att om det är någon som tränats/tävlats så ska den ALLTID skrittas dagen efter.
Men idag har jag inte kunnat göra nånting.

Det är bättre i nacken/axlarna nu men nu är jag öm efter massagen istället.

Nu ska jag sova och hoppas på en bra och smärtfri dag imorgon :)

4 kommentarer:

  1. SV: jag tycker då mest om trä ;D
    Har också som regel att Gonzo ska skrittas dagen efter :P

    (Imorgon får du filmerna ;D )

    SvaraRadera
  2. Men Hanna vad dumt att jag inte bor närmre! En sån där dag hade jag ju kunnat skritta dem åt dig så du inte behövt ha dåligt samvete!
    Hoppas du blir bättre i nacken och vilken tur ändå att det inte var något allvarligare som hände med transporten, vet hur rädd man blir. Minns när vi fick punktering och det slog gnistror om transporten, ursch vi trodde att Dusty gått igenom då men som tur är var det bara punktering!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Tack :) Dom var ursköna! Lite vingliga att gå i såhär från början, (haha höll på att trilla från en pall när jag skulle sitta upp) men man frös inte! Jag hade tappat känseln i fötterna när jag kom till stallet i mina vanliga vinterskor så jag tänkte att jag skulle frysa rejält om fötterna. men det gjorde jag inte!
    nu blev det ju inte någon längre ridtur för pållen hade tappat en sko så det fungerade inte att rida idag, men jag längtar efter att få testa dom under längre tid och se om de är lika sköna då!
    Hehe, ja det vore nått det. Nog för att jag gillar att bo på landet, men får nog invänta nytt jobb innan det blir en sån flytt ;) så vem vet :P
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Mountain Horse Rimfrost Rider 2 tror jag de hette. Osäker på om 2an ska va med eller inte ;)
    Jag har strl 37 och regular i skaftet, då var de 36-38cm tror jag. Finns wide också, men vet inte riktigt vars jag stoppade storlekslappen just nu!
    De är fodrade/gjorda i thermolite, också är det fårskinnssula i.
    Hittade dem på rea för 999kr, tror de gick på 1200"nånting" annars. :) Verkar super! Men är ju bara första ridturen än!

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.