torsdag 25 februari 2010

Härligt väder!

Idag har det varit riktigt bra väder och inte alltför kallt!

Dagen började som vanligt med hästarna, mockade Prisses hage, ska fortsätta med dom andra hagarna imorgon, försökte få in foderbordet i hans hage men det var alldeles för tungt för att jag skulle klara av det själv.
Men nu står det iaf där, fick hjälp med det nu ikväll.
Blir så mycket mer hygieniskt och ekonomiskt om dom slipper äta från marken.

Sen bar det först iväg mot Hörnsjö, till stallet där Lisa har sin häst, Rachel.
Planen var att vara på Sörgården i Hössjö kl 12.00.
Vilket vi lyckades med.
Sen var det dags för jobb i rundcorallen samt lite ledarskapsövningar.
Väldigt kul att se, blev väldigt sugen på att ta dit någon av mina.

Sen efter det blev det motionering av mina hästar, Prisse fick på sig BOT-täcket för han ömmade lite lite i ryggen, mest troligt pga kylan som varit och att han spänt sig helt enkelt.

Var väldigt nära att jag skulle åka iväg och träna för en (för mig) ny tränare i Vännäs men det blev struligt så det blev inställt istället.
Lite tråkigt känns det spec då vi redan hunnit låna hem transport osv.

1 kommentar:

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.