tisdag 16 februari 2010

Välriktad spark.

Det kan man lugnt säga KC lyckades med idag, en riktigt välriktad spark.
När jag skulle ta in KC så ser jag att elrepet såg väldigt konstigt ut, inte alls som vanligt.
Då har han alltså lyckats sparka sönder en isolator på en av grindstolparna, och i sin tur har det lett till att den isolatorn som man hakar fast grindhandtaget i var alldeles krokigt det med!
Förstår inte hur han lyckats!

Hur som helst, igår så släppte jag först Okuma på ridbanan (efter att jag gått med honom och värmt upp honom) och hade en aningens dum placering till en början, han ville gå på volt runt mig men jag stod såpass nära staketet så mitt "utrymme" blockerade han för att gå på en volt runt mig, så han gick på en stor halvcirkel istället, och valde galopp och tog rätt galopp varje gång,
självklart så blev det trav när jag kom på att jag kunde filma med mobilen.
Bytte position och han travade på en volt runt mig avslappnat.

Sen promenerade vi lite, och jag tänkte jag skulle rida lite, hoppar upp och vi skrittar lite, gör lite serpentinbågar, nån skänkelvikning.
Han skötte sig helt ok.



Måste verkligen ta och klippa honom igen, vill lova att det tar emot att lägga upp en bild som visar hans hemska klippning :S och manen ska vi inte ens tala om!
Iaf taget från hästryggen :)

I dagarna har vi hämtat hem en liten halmbal, på ca 450 kg



Efter söndagens försök till att åka iväg på tävling såg ena transportskyddet ut såhär



Många dagar har det varit strålande väder!



KC mumsar frukosthö




Idag red jag Okuma barbacka igen, dock med träns den här gången, jobbade lite i skritt , la in lite trav sen fattade Okuma helt plötsligt en lugn galopp, jag tror han tycker att vi ska börja jobba med galoppen igen, att den här tråkiga igångsättningen tar alldeles för lång tid, tur man har en häst som berättar vad han vill iaf.
Prisse promeneras bara än så länge, han är fort lite tjock i ett framben, precis runt ett sår så tänkte det skulle få försvinna helt, blir alltså ingen hoppning för oss på söndag.
Vill inte hasta iväg på något, vi hinner hoppträna och tävla sen.

Nu sova :)

2 kommentarer:

  1. Ursch då, det var verkligen tur att han hade såna rejäla skydd! Vad skönt att han verkar vara på bättringsvägen och att det inte blev något allvarligt!!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. hahaha, vet att du älskar mig;)

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.