söndag 14 februari 2010

Olyckligt.

Ibland blir det inte alls som det är planerat, fick stryka mig från tävlingen idag, Prisse fick nästan panik i transporten, vet inte om det beror på att det inte är någon lampa i den plus att det är dålig luftcirkultaion i den.
Jag vill ha igång min transport!
Det gick iaf bra, han fick några små sår inget allvarligt tack vare dom rejäla transportskydden han hade!
Hade han haft "vanliga" transportskydd eller ännu värre inga skydd, hade han nog varit helt söndertrasad på benen.
Mina transportskydd till Prisse är en gammal modell i filt och läder med vanliga spännremmar runt.

Det blir att ha uppsikt på hans ben eftersom han sparkade en hel del så han är nog öm, blir han svullen och halt/besvärad så kommer veterinär att tillkallas.

Sen lyckades han få en lös sko på det benet han fick några småsår så vi tog beslutet att dra av skon istället för att sömma om den.
Då jag kände att morgonen varit alldeles för händelserik och han behövde "vara häst" i hagen.

Väldigt tråkigt att det blev som det blev, utöver det så har han gått riktigt bra att rida dom senaste dagarna, galoppen är fortfarande helt magisk, igår blev det jättefina fattningar och supertrevlig samlad galopp!
Finns bara ett ord som beskriver det när han är så underbar och det är magiskt!

Ska bege mig ut och känna igenom Prisse (igen) och rida dom andra två, får se om jag kanske kan lura Daniel till att filma lite, då kanske jag lägger upp film på nån mysig snögalopp kanske ;)

3 kommentarer:

  1. Men vad tråkigt!
    Hoppas han är okej och att det går bättre nästa gång. Har han blivit rädd sådär i transporten förut?
    Dusty blev ju så helt plötsligt, livrädd, slet av sig sko+sula och massa sår, trots hellånga rejäla transportskydd. Som tur är var det skyddet som gick sönder mest iallafall.
    Han lugnade ner sig när vi tog bort mellanväggen helt och lindade+boots i stället för skydd, gick inte att använda skydden efter det. Men det kom också bara sådär helt plötsligt! Läskigt..

    SvaraRadera
  2. JJAAAAA jag vill se film!!! :D :D :D

    SvaraRadera
  3. sv: Ja Amir ville glufsa i sig hela och han biter också så han får smaska på den lite då&då.
    Hoppas du får en bra alla hjärtans dag! :)

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.