onsdag 17 februari 2010

När bollen kommer i rullning...

Då går allt av bara farten, dagen börjades med att fixa KC´s hage, bytte ut två isolatorer.
Sen fick hästarna komma ut och alla fick mat, sen började jag grejja på i stallet, sen över till garaget och städa bilen invändigt, när jag väl får ett städil, då är allt i min omgivning väldigt utsatt.
När bilen var klar gick jag över till diskbänken/vattenhon i garaget, har stört mig på hur äcklig den sett ut ett bra tag nu.
Nu kan man spegla sig i den och jag har hängt upp (självklart) matchande handdukar och det finns tvål så man kan tvätta händerna.
Det är nog en sak inte så många vet om mig, jag vägrar vara skitig om händerna!
Det är jättehemskt och jag får rysningar bara jag tänker tanken på det, det är en av anledningarna till varför jag tvättar hästarnas saker så ofta, tycker verkligen inte om sånt som är smutsigt = jag blir smutsig.

Nog om det, Prisses ben var i det närmaste perfekt nu ikv, han får dock ändå gå lindad ett tag och promeneras fortf bara, får se hur det ser ut imorgon om det blir ett uppsuttet skrittpass antingen imorgon eller i övermorgon.

Okuma skötte sig fint, red barbacka idag igen och efter några påpekanden om att jag minsann inte tänker bära honom så skötte han sig bara trevligt, tog två fattningar åxå, bara genom att vrida om höften, han blev överlycklig, det lilla livet!

Det kommer dessutom att bli en fotografering här framöver, nån dag när det är fint väder, både uppställda bilder och ridbilder.


Imorgon blir det att kliva upp tidigt och hinna fixa med stallet innan jag ska bege mig till stan för att klippa mig och äta lunch med mamma.
Ska även kika lite på pikétröjor, jag älskar verkligen när man är prydligt klädd när man rider, matchat och fint :)

En gammal bild på Okuma och Billy :D

2 kommentarer:

  1. Jaa de har du rätt i, kanske ska prova med den andra osthyveln också, har ju bara två men de är inte likadana iaf ;) hehe. Får testa!

    SvaraRadera
  2. sv: Hihi men hanna du har fint hår!
    Jo jag vet, jag jobbar på det :]

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.