söndag 5 oktober 2008

Shoppat och kikat på tävling

Det är ungefär vad jag gjort i helgen.. lr ja.. i lördags så släppte ja ut dom sen mockning sen for jag ut och skrittade med både Okuma och Prisse. För Prisse så vare första gången han såg den otroligt överviktiga ponnyn som står en bit bort (har varit på sommarbete och kommit tillbaka bara för nån vecka sen) Stackarn blev livrädd när hon försökte göra närmanden.. det kändes iaf tur att det var dels en tråd emellan (BARA EN TRÅD :O) och ett dike och med hennes mage skulle hon nog aldrig kunna hoppa över tråden.. -fniss- men vi tog oss helskinnade bägge vägarna iaf wohoo :O ;) och Okuma är ju snällare än snällast.. ibland får han dock lite damp men han är sockersöt :]
Sen for jag å Jessica in till stan handlade lite på Granngården (för en gångskull så handlade nån annan mer än vad jag gjorde.. kan ju iof bero på att jag höll mig i skinnet och bara köpte det jag faktiskt kom dit för att köpa :] -duktig kicka- :D sen for vi på ÖB och mötte upp nån som Jessica sku köpa en kanin av, supersöt ninis och jättelugn! handlade lite inne på ÖB åxå mest godis :] sen for vi på Hippo och kollade in tävlingarna som var där Emma och Safari skulle tävla LC och dom var såå fina och jätteduktiga... syster yster är så duktig :] och soet :]
här är iaf filmen från deras omgång på lördagen dom fick 4 fel i omhoppningen pga en vägran



Dom är duktiga iaf :]

sen så for vi hemåt så småningom och sen for jag å Danne ti nordmaling o åt på Frasses :D fläskade ltie men vafan de va gott :D

Sen hem och dog i sängen typ... va så himla trött vilket jag va idag med när ja klev upp... tror itne jag är helt 100 från min sjuklighet men imorrn sak jag jobba!

idag har det varit världens vidrigaste jäkla väder som finns! alla påniesar har fått stå idag åsså fick dom komma in kl 2 jag längtar så tills jag har vindskydd till alla 3 då är dom ine lika utsatta när det blir sånt pissväder... -suckar-

Har försökt rensa lite i sadelkammarn åxå lättare sagt än gjort bara... -suck- aja imorrn hoppas jag på bättre väder :)

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.