tisdag 14 oktober 2008

Ibland är det

tungt... KC som är så himla fin och trevlig när han vill... Vill bara ha alla muffinsar friska och helt igång och träna och bara njuta av livet...

Och jag saknar Danne som faaaen åxå... fan vad jag hatar att vara utan honom om det så bara rör sig om en kort stund... Det är skitjobbigt... Det jag ätit idag har varit en vitlöksbaguette och lite jordnötsringar och druckit lite cola... Hästarna däremot har fått mat och medicin och jag har varit så duktig och mockat ur KC¨s hage åxå.. det tog tid vill jag lova... skulle eg ha tagit traktorn med det är soppatorsk i den och jag ville itne vänta tills det var fixat (tankat och luftat)

Jag och Prisse var ut och skrittade idag den längre rundan i skogen.. jag måste ha sett grymt seriös ut med min smutsiga reflexjacka och mina mjukisbyxor samt mina rosa sockar till det... ibland syns det verkligen att man tränar och tävlar lr hur? Iaf jag var övertygad om att vi skulle träffa på nån björn och minst femton älgar och säkert bli skadeskjutna av nån pensionär som sitter på passet som glömt brillorna hemma. Ohh ja jag har ganska så livlig fantasi.
Vilket den lilla Prisse pojken självklart kände av och va minst lika hispig som jag.. ibland funderar jag starkt på om han verkligen är 7 år lr om han bara är 3år :O men han är söt :] min lilla goding...

Okuma är så söt alltid när jag sak ta in dom så står han oftast längst bort i hagen och om jag bara ropar Okuuuumaaa.. så då kommer han i full galopp mot grinden och glider en bra bit innan han får stopp sen så ser han ut som en söt liten hundvalp som väntar på godis.. :)
Han är söt.. min bäbis...

Iaf jag är anmäld till tävlingen i Vns och mest troligt så ska jag träna på fredag och på söndag...
Försöker hitta lämpliga tävlingar men det verkar vara rätt dött nu faktiskt.. vilket känns lite tråkigt...
Aja får vara med i klubbtävlingar under vintern och få lite rutin kankse :) Det är aldrig fel... Vi sak iaf vara med på Seriedressyren.. med lite tur så kanske Okuma är hel och kan vara med?.. Mjaa de vet ja eg itne ens om ja vågar hoppas på.. det är så jobbigt när man blir besviken...

Nu sak jag då sova så jag orkar ta ett pass me Prisse imorrn på banan och fara ut med Okuma och medicinera KC.. ska försöka hinna mocka hans hage varje dag nu så den inte blir grisig igen..
Förstår itne att vissa människor ALDRIG mockar deras hästars hage! Vad tänker man med då?
Med lite tur så har jag finfina sandhagar nästa år åxå så då är det helt lerfritt här.. iof så har jag bara haft bättre underlag i hagarna i ett stall tidigare och det var i Obbola där det var sandhagar... i Degernäs och på Surf var det vääärsta lervällingen... Det gillar jag inte...

Daniel jag saknar dig... och jag saknar mina hela hästar... iof så äre bara en som är konstaterat dålig nu men men...

Come home to meee Daaarling...´

Okuma, Daniel, Enterprice & Kejsarn mitt ljus i mörkret

Okuma & Daniel är bäst, ja dom är helt enkelt mitt liv.

1 kommentar:

  1. sv: Nej knappt att jag förstår det jag heller, haha. Men inte nu på fredag men nästa så åker jag ner! Och då är jag där i hela tio dagar!!! Tack. Du får tänka på hur bra du har det när Danne bara är borta för någon dag.

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.