tisdag 21 oktober 2008

Massor

av saker har hänt, har inte skrivit på några dagar nu.
I torsdags efter Vet var här så var ja rätt deppad.. Okuma och KC ska gå å skrota i 3 veckor till så får hoppas på de bästa... :S sen så eftersom ja sku träna på fredan för Rebecka så var ja tvungen att rida på torsdan vilket ja itne alls kände mig motiverad till för 5 öre :S aja ringde till Linnea och hörde om inte hon hade lust att hänga på till Vns och rida i ridhuset ( regnet öste ner och de va päckel allmänt) hon var ungefär lika peppad som jag, vilket vill säga ganska liite..! Men iaf vi for iväg, jag for och hämtade hon och Uggla och Prisse fick åka smalt för första gången hos mig.. och det gick jättebra han blev kär i Uggla.. men ja förstår honom hon är söt som socker trots att hon har ltie exem kvar i ansiktet... när vi kom till Vns så var det mkt folk i ridhuset och massa hinder och folk som hoppade... men vi gjorde iordning och när vi va klara och gick in i ridhuset så vare bara två hästar och bara en som red. Prisse var okoncentrerad NANTING! de va ju hinder överallt och man fick inte hoppa.. de va jobbigt tyckte lillfarbrorn ^^ sen så skärpte han sig och de gick väl någotsånär.. sen så kunde ja itne hålla mig utan hoppade ett pyttelitet kryss i dressyrsadel med lååånga läder.. han höll på att kasta mig ur sadeln för han överhoppade en del åxå.. men kul var det och sen när vi hade hoppat (tog två skutt) då fick jag ihop han fint och avslappnat (vilket ja verkligen itne trodde eftersom han va så taggad med hindret) och kunde trava av honom på halvlång tygel och han sökte sig framåt neråt och sträckte ut sig lite. Jätteskönt att han gör så nu ist för att bara kasta me huvudet och vilja uppåt :O

Iaf på fredan på träningen var han underbar! Riktigt härlig var han och Rebecka tyckte att jag skulle ta me mig nån som filmade för att själv få se vilken himla skillnad det är... och det är alltid kul att höra :)

På lördan va ja in till stan och shoppade lite Julpynt :O två slingor med grangirland och lampor att ha på verandan och en slinga med grangirland och lampor att ha uppe på balkongen, sak köpa en stor slinga att ha i granen vid nerfarten åxå ^^ ohh va kul det kommer att bli så fint :D När får man förresten börja sätta upp lampor ute? Lr får å får men när brukar du göra det?! Köpte även ltie hästsaker och en till vattenkopp så dom ska monteras snarast :D så skönt :D

på lörda kväll satte Okuma hö i halsen (för andra gången det här året) blir lika livrädd varje gång iaf fick i han vatten så han lyckades skölja ner det (tur att det inte sitter fast så mkt så att de inte försvinner :S ) iaf så jag satt och vakade över honom nån timme där på lödagsnatten hade bäddat ner mig i ett vintertäcke och hade två kissemissar att gosa med som njöt för fulla muggar :D

I söndags så byggde vi klart (förutom grindarna) vinterhagarna så nu fattas bara vindskydd till Prisse och KC och höborden så är det helt klart :) ska bli så skönt när allt är klart så det finns itne :D

I måndags så slutade jag ltie tidigare för att hinna hem och göra iordning inför att hovslagarn sku komma och hon var verkligen sjukt duktig, trevlig och ambitiös! Vill aldrig ha nån annan :O
Nog äre väl illa när man msåte ta en hovis ungefär 30 mil härifrån bara för att det inte finns några vettiga här? Det är illa som fan! Nåt som är mer illa är att jag ändå kommer att måsta anlita nån av hovisarna häruppe eftersom denna underbar människa som skodde igår ska opereras och blir borta ett tag.. men sen så hoppas jag på att hon sak fortsätta sko mina grabbar!
Okuma fick skor fram för hon tyckte att han behövde stödet från en sko och KC går helt barfota det behövde tydligen hans hovar . Prisse har fina men han har ju itne varit häri norr så llänge heller..

Idag (tisdag) så var ja på granngården och köpte det sista till hagarna och tog hand om alla tre och longerade Prisse, är så glad att jag itne red honom för han var heeeelt galen och gjorde helt sjuka luftkonster :O Jag hade itne suttit kvar många millisekunder om han skulle göra så när jag satt på :O
tycker förresten att Okumas ena ben känns på ett helt annat sätt än avd det gjort tidigare så det måste ju vara positivt.. fast bara för det lär det väl kännas heldåligt imorrn kanske :O men men han är min gullebulle iaf :]
sen så in å duscha och sen sitter jag här.. nus ak jag se på v och ta de piano som faen!
Lr vänta nu, sak beställa Lite saker först :] hästsaker, oväntat va? ;)

Kram på er gott folk och ta hand om er och era djur, tänk på att det är ni so valt dom och dom har bara fått finna sig i det. Vi är skyldiga till att ge dom ett så bra liv som möjligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.